لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری سال [2024]

لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری سال [2024]

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری چه زبان‌هایی هستند؟ پاسخ به این سوال موضوع این مطلب می باشد. یادگیری زبانی غیر از زبان مادری می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. برخی از زبان‌ها هستند که در مقایسه با دیگر زبانها ساختار پیچیده تری دارند و برای یادگیری آنها به زمان بیشتری نیاز است. اینکه یادگیری یک زبان دوم چقدر سخت و دشوار است به زبان مادری شما و شباهت و تفاوت های میان آنها مربوط می‌شود. در ادامه مطلب به شکلی جامع و کامل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : درباره زبان ترکی استانبولی بیشتر بدانید!

بیشتر بخوانید : بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج

لیست سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری

افراد زیادی در کشور‌های مختلف جهان با قومیت‌های مختلف وجود دارند که زبان و گویش مخصوص به خود را دارند. البته در میان این زبان‌ها، تعدادی هستند که کاربرد بین المللی دارند. معیار سنجش سختی یک زبان در یادگیری و حرف زدن به آن زبان می‌باشد. در زیر لیستی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری آمده است:

  • زبان عربی

    یادگیری قواعد زبان عربی سخت و چالش برانگیز است. این زبان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد می‌باشد.

  • زبان چینی

    بسیاری بر این عقیده هستند که چینی زبانی بسیار سخت و پیچیده است و حتی می‌تواند به عنوان سخت ترین زبان معرفی شود. این زبان دارای گویش‌های متفاوتی به نام‌های ماندارین و کانتونی می‌باشد. زبان چینی در کشورهایی مانند چین، سنگاپور، تایوان و هنگ کنک رایج است و سیستم نوشتاری پیچیده ای دارد.

  • زبان ژاپنی

    این زبان در مواردی مشابه زبان چینی می‌باشد. البته یادگیری این زبان برای افرادی که به زبان آسیای شرقی تسلط دارند؛ سخت به نظر نمی آید. این زبان سریعترین زبان جهان نیز شناخته می‌شود.

  • زبان روسی

    گرامر پیچیده ای دارد و در کشورهایی مانند روسیه، قزاقزستان و تاجیکستان رایج می‌باشد.

  • زبان کره ای

    زبان رایج در کره شمالی و کره جنوبی می‌باشد و از دو سیستم نوشتاری متفاوت تشکیل شده است. این زبان قوانین دستور زبان پیچیده ای دارد.

  • زبان آلمانی

    در زبان آلمانی کلمات بلند و پیچیده ادا می‌شوند. از طرفی کلمات مشابه زیادی با انگلیسی دارد.

  • زبان ترکی

    در کشورهایی مانند ترکیه، قبرس، بلغارستان این زبان رایج می‌باشد. زبان ترکی ( استانبولی ) به دلیل نوع تلفظ کلمات و گرامر، زبان پیچیده و سختی می‌باشد. این زبان در کشورهایی مانند ترکیه، عراق، رومانی و یونان استفاده می‌شود.

  • زبان فنلاندی

    قواعد دستور زبانی پیچیده ای دارد.

  • زبان فرانسوی

    فرانسوی زبان شعر و هنر است. این زبان در 79 کشور صحبت می‌شود.

  • زبان پرتغالی

    زبان رسمی کشورهای پرتغال و برزیل، پرتغالی می‌باشد که از زبان عربی نشآت گرفته است.

  • زبان فارسی

    از نظر مردمان کشورهای اروپایی، زبان فارسی سخت و پیچیده است. در کشورهایی مانند ایران، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان مردم به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

    لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری سال [2024]

معیارهایی برای بررسی سخت ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

در جهان بالغ بر 6000 گویش مختلف وجود دارد که از 200 زبان متفاوت دنیا نشآت گرفته شده است. ممکن است افراد متوجه این مساله نباشند که زبان مادری آنها از نظر عده ای دیگر می‌تواند سخت‌ترین زبان دنیا باشد. در ادامه معیارهایی برای ارزیابی سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری گردآوری شده است:

  • این مسئله که زبان دوم چه موارد مشترکی با زبان مادری شما دارد یا از نظر تعداد واژگان چگونه است؛ یکی از معیارهای سنجش سختی در یادگیری آن زبان می‌باشد.
  • تفاوت مفاهیم دستوری و گرامر زبان مورد نظر با زبان مادری نیز می‌تواند معیار سخت بودن یادگیری زبان دوم باشد.
  • تلفظ و لهجه دومین معیار ارزیابی سختی زبان برای یادگیری است. برخی از زبان‌ها لهجه مشابهی با هم دارند. مثلاً ایتالیایی و اسپانیایی که در تلفظ و آواها اشتراک زیادی دارند. در مورد زبانی که این وجوه اشتراک را با زبان اول شما نداشته باشد؛ یادگیری زبان دوم می تواند سخت باشد.
  • ساختار واژگان زبان مورد نظر نیز می تواند معیار سختی یک زبان باشد؛ مثلا مجارستانی زبانی است که ساختار بسیار پیچیده ای دارد.
  • سیستم نوشتاری نیز از جمله موارد دیگر برای سنجش سختی زبان است. مثلا در فارسی ما از راست به چپ می نویسیم بنابراین این مساله که زبان دوم چه سیستم نوشتاری داردY نیز حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید : بهترین راهنمای الفبای ترکی استانبولی

ترفندهایی برای یادگیری سخت ترین زبان های دنیا

  • بدون توجه به میزان دانش و تسلط خود بر زبان مورد نظر، به آن زبان صحبت کنید.
  • هنگام یادگیری اصطلاحات جدید حتماً در صحبت خود از آن کلمات استفاده کنید.
  • با استفاده از فیلم و سریال زبان اصلی، یادگیری زبان را سرعت ببخشید.
  • از افراد متخصص در زمینه زبان موردنظر کمک بگیرید.
  • سعی کنید با روش‌های متفاوت ومتنوعی زبان را یاد بگیرید.
  • با کلمات جدیدی که می آموزید؛ جمله سازی کنید.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای فارسی زبانان

در ادامه بررسی سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری، باید بگوییم برخی از زبان‌ها برای افراد فارسی زبان سخت و دشوار بنظر می‌رسند؛ زیرا هیچ وجه اشتراکی با زبان فارسی ندارند. زبان‌هایی مانند چینی، ژاپنی، روسی، آلمانی، فرانسوی، پرتغالی، فنلاندی، عربی  و ترکی از دسته این زبان‌ها می‌باشند.

مثلا زبان ترکی به 35 زبان تقسیم بندی می‌شود. در میان این 35 زبان، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و ترکی ازبکی از همه رایج تر می باشند. دستور زبان ترکی، مشابه دستور زبان آلمانی و ژاپنی می‌باشد از اینرو زبان سختی به شمار می رود.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در موسسه راستان

اگر شما قصد یادگیری زبان ترکی استانبولی را دارید و به دنبال بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج هستید، می‎توانید با شرکت در دوره های آموزشی موسسه راستان، یادگیری این زبان شیرین را برای خود آسان و راحت سازید. در مرکز تخصصی آموزش زبان راستان جهت آموزش دوره های ترکی استانبولی از کتاب های Istunbul  استفاده می‎شود. لازم به ذکر است اگر بخواهید در آزمون هایی مانند آزمون Tömer شرکت کنید، آموزش های لازم با استفاده از کتاب های Hitit  به شما عزیزان ارائه میشود.

کتاب های دوره مقدماتی زبان ترکی استانبولی در موسسه راستان در دو یا سه ترم ارائه میشود. اما کتاب های دوره پیشرفته در سه ترم برگزار میشوند. کلاس ها نیز به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و آنلاین برگزار میشوند.

مشاوره رایگان در آموزشگاه زبان راستان در کرج

در مقاله فوق در خصوص سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری صحبت کردیم. در پایان باید بگوییم یادگیری تمام زبان‌ها به تلاش و استمرار نیاز دارند. تمرین و تکرار لازمه یادگیری زبان دوم است. هیچ زبانی آنقدر سخت نیست که نتوان آن را آموخت. برای اینکه بتوانید هرکدام از این زبان‌ها را آموزش ببینید؛ نیار به یک آموزشگاه معتبر دارید. آموزشگاه زبان راستان واقع در منطقه درختی کرج یکی از بهترین آموزشگاه‌ها جهت یادگیری زبان‎های مختلف در استان البرز می‌باشد.

در این موسسه زبان‌های متفاوتی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی, عربی و ترکی آموزش داده می شود. این موسسه با ارائه بهترین متدهای آموزشی و کمک گرفتن از بهترین اساتید تا یادگیری کامل زبان موردنظرتان با شما همراه خواهد بود. برای کسب مشاوره، اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام و همچنین هزینه دوره های اموزش زبان ترکی استانبولی  و سایر زبان ها می توانید با همکاران ما در موسسه راستان در تماس باشید.

تماس با مشاورین آموزشگاه راستان

  • مشاوره: 09011778071
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم تمایل به تماس تلفنی، در واتس اپ پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت : بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی در کرج، مدت یادگیری زبان ترکی استانبولی، کتب تدریس ترکی استانبولی، هزینه یادگیری زبان ترکی استانبولی، ویژگی آموزشگاه خوب برای ترکی استانبولی

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید