3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

یادگیری یک زبان جدید مثل ترکی استانبولی برای عده زیادی از مردم به یک چالش و دغدغه تبدیل شده است که نمی توانند به درستی با آن مقابله کنند. اما در این دنیا برای هر مسئله راه حلی وجود دارد و هیچ چیز غیر ممکن نیست! در جهت یادگیری یک زبان جدید همیشه باید تلاش و تمرین زیادی کنید و به خودتان جهت تسلط به آن زبان فرصت دهید و صبر و پشتکار خود را به بیشترین حد ممکن برسانید. معرفی بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج موضوع مورد بحث در این مقاله است.

تصمیم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی یک انتخاب هوشمندانه است. چرا که طی سال های اخیر سفر به کشور ترکیه به دلایل مختلف مانند تفریح، سرمایه گذاری و کار و زندگی بسیار متداول شده است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی و معرفی بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی برای ساکنین شهر کرج و استان البرز بپردازیم.

تاریخچه زبان ترکی

اگر می خواهید در رابطه با زبان شیرین ترکی استانبولی و تاریخچه این زبان غنی بیشتر بدانید، باید بگوییم که زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های خانواده آلتایی است که افراد زیادی از بالکان تا ناحیه دریای خزر به آن تسلط دارند و به این زبان دوست داشتنی صحبت می کنند. قدمت زبان ترکی استانبولی به 8500 سال گذشته بر می گردد. در زمان عثمانی زبان های عربی و فارسی روی زبان ترکی تاثیر زیادی داشتند، اما در زمان آتاتورک خیلی از واژه های عربی و فارسی از زبان ترکی خارج شدند و الفبای این زبان از شکل فارسی به لاتین تغییر یافت.

هم اکنون حدود 88 میلیون نفر در دنیا به زبان ترکی صحبت می کنند و ترکی زبان اول یا دوم آنها است. زبان ترکی استانبولی از سال 1982 به عنوان زبان رسمی کشور ترکیه شناخته شده است. صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی باعث می شود تا شما به جهانی متصل شوید که حدود 70 میلیون بومی دارد که در اروپای شرقی و آسیای غربی سکونت دارند. ترک زبان ها عمدتا و اکثرا در ترکیه زندگی می کنند، اما جمعیت زیادی هم در آلمان، یونان و کشورهای هم مرز ترکیه زندگی می کنند.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

لازم است بدانید از لحاظ واژگان و گرامر، میان انگلیسی و ترکی استانبولی هیچ گونه شباهتی وجود ندارد. به دلیل آنکه زبان های آلمانی و فرانسه از انگلیسی نشات گرفته اند، معمولا یادگیری زبان ترکی استانبولی از آلمانی و فرانسه کمی دشوارتر است. اما به دلیل اینکه در زبان ترکی استانبولی همانند انگلیسی از الفبای لاتین یکسانی استفاده شده است و تنها چیز اضافه، چند نشانه تفکیک کننده است.

برای افرادی که می خواهند زبان هایی مثل آذربایجانی، قزاقستانی و ازبکی را نیز یاد بگیرند، یادگیری زبان ترکی استانبولی بهترین نقطه شروع است.  در برخی کشورها مانند بلغارستان و یونان و در بخش هایی از آنها مردم به زبان ترکی صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی کدام است؟

ترکی آذری و ترکی استانبولی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

پرسشی که همواره میان طرفداران زبان ترکی و علاقه مندان به یادگیری این زبان شیرین وجود دارد، این است که میان ترکی آذری و ترکی استانبولی چه تفاوت هایی وجود دارد؟ آیا فردی که ترکی آذری بلد است قادر است ترکی استانبولی را سریع تر فرا بگیرد؟ در پاسخ باید بگوییم که یک فرد آذری زبان و ایرانی قادر است تا حد زیادی مکالمات رایج فردی که به زبان ترکی استانبولی صحبت می کند را درک کند. نکته مهم دیگر این است که بین دو زبان آذری و استانبولی تفاوت ساختاری کمی وجود دارد و یکی از تفاوت ها مربوط به واژگان و شیوه تلفظ آنها است. در نتیجه یک فرد آذری زبان با دریافت آگاهی بیشتر و دانش واژگان قادر است به راحتی و در سریع ترین زمان ترکی استانبولی را نیز یاد بگیرد.

تفاوت در خط یکی دیگر از تفاوت های عمده این دو زبان است. ترک ها در کشور ایران زبان ترکی را معمولا شبیه به عربی می نویسند، اما ترک های استانبول به شکل لاتین. وجود یک ریشه مشترک میان افرادی که به زبان ترکی صحبت می کنند موجب شده است تا ترکی آذری و ترکی استانبولی شباهت های زیادی به هم داشته باشند و تنها در لهجه و گویش تفاوت های جزئی وجود دارد.

چرا ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

امروزه در کشور ایران برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استقبال فراوانی می شود. یادگیری زبان شیرین ترکی استانبولی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است :

تحصیل در کشور ترکیه

در کشور ترکیه دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد و سالانه افراد زیادی به دنبال تحصیل در این کشور هستند. تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورها ارزان و ساده است. نزدیکی به ایران از نظر مسافت و فرهنگ هم از دلایل مهم دیگر هستند.

اشتغال

جهت یافتن موقعیت های خوب شغلی در کشور ترکیه لازم است که هم به زبان ترکی استانبولی و هم به انگلیسی تسلط داشته باشید. اما طبیعتا دانستن زبان ترکی استانبولی جهت کسب درآمد بیشتر در این کشور شانس بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

گردشگری

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، به دلیل اینکه مردم ترکیه روی زبان انگلیسی تسلطی ندارند و برای آنکه از سفر خود لذت ببرید، بهتر است پیش از سفر کردن به ترکیه زبان ترکی را فرا بگیرید تا برای انجام اموری مانند خرید کردن با مشکل مواجه نشوید و بتوانید منظور خود را به مخاطب انتقال دهید.

فیلم و سریال

اگر می خواهید فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود به زبان ترکی را تماشا کنید، یادگیری زبان ترکی میتواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد.

مهاجرت به کشور ترکیه

جهت مهاجرت به کشور ترکیه، یادگیری زبان ترکی استانبولی شرط اول و اساسی است. زیرا برای زندگی کردن در این کشور باید بتوانید با مردم آن ارتباط برقرار کنید.

تجارت

شما باید جهت برقراری روابط تجاری وسیع با بازرگان های کشور ترکیه و تاجرهای ایرانی زبان ترکی استانبولی را به خوبی یاد بگیرید و به آن مسلط شوید.

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟

بهترین و کارآمد ترین روش جهت یادگیری زبان های خارجه به ویژه زبان ترکی استانبولی، استفاده از دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی در یک آموزشگاه معتبر است. هموطنان عزیز کرجی می توانند به آموزشگاه زبان راستان بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج مراجعه نمایند. آکادمی راستان معتبرترین و قدیمی ترین آموزشگاه زبان در شهر کرج است و با برگزاری دوره های آموزش زبان استانبولی به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی با هزینه مناسب بهترین ها را در امر آموزش زبان استانبولی برای زبان آموزان خود به ارمغان می آورد.

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازیم. روش های زیادی جهت یادگیری این زبان دوست داشتنی وجود دارد که در ادامه به معرفی این راه ها پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله از موسسه راستان ما را همراهی نمایید.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

شرکت در کلاس های آموزشی

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین روش های یادگیری یک زبان، شرکت در کلاس درس با یک مدرس و دیگر زبان آموزان است که همواره از قدیم وجود داشته و هم اکنون نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. شرکت در کلاس های آموزشگاهی این فرصت را به شما عزیزان می دهد که ترکی را سلیس و روان صحبت کنید و به ساختار آن تسلط کافی داشته باشید.

مدرس خصوصی

جهت کسب تجربه یادگیری فوق العاده، یادگیری به صورت خصوصی و انفرادی با یک مدرس به شما امکان می دهد تا برای تمرین کردن فرصت بیشتری داشته باشید. کلاس خصوصی در قیاس یا کلاس های عمومی مزیت های خاص خود را دارد. معطوف بودن توجه مدرس به صورت کامل به شما، مهم ترین مزیت این نوع کلاس است و پیشرفت و سرعت آموزش در اینگونه کلاس ها بالاتر است. اما کلاس خصوصی در مقایسه با عمومی هزینه بالاتری دارد.

استفاده از سی دی های آموزشی

اگر می خواهید برای یادگیری یک زبان هزینه کنید، اما برای شرکت در کلاس ها فرصت کافی ندارید، استفاده از سی دی های آموزشی میتواند برای شما نیز مفید و کارساز باشد. اما اگر به دنبال یک راه و روش اصولی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی هستید، باید بدانید که شرکت در کلاس ها در بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج گزینه مناسب تری است.

آموزش انلاین زبان ترکی استانبولی

در سال های گذشته، دوره های آموزش آنلاین از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و پیشرفت بسیاری داشته اند و برای کلاس های حضوری یک جایگزین قابل اعتماد به شمار می روند. برای افرادی که تایم زیادی ندارند و می توانند برای یادگیری زبان هزینه بیشتری بپردازند، کلاس آنلاین می تواند گزینه ایده آلی باشد. این دوره ها همیشه پیشرفته و بروز هستند.

بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج کجاست؟

همانطور که گفته شد آشنایی با زبان ترکی استانبولی باعث فراهم شدن فرصت های جدید در زمینه های فرهنگی، گردشگری و تجارت می شود. پیش از آنکه به معرفی بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج بپردازیم بهتر است ابتدا با معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج آشنا شوید :

  • استفاده از اساتید حرفه ای و برجسته با تحصیلات مرتبط و تجربه بالای تدریس
  • برخورداری از محیط آموزشی و بروز ترین امکانات
  • اعتبار و سابقه آموزشگاه و نظرات زبان آموزان قبلی
  • قابلیت تغییر زمان کلاس ها
  • امکان ارائه مدرک معتبر
  • مناسب بودن هزینه ها و تطابق آن با کیفیت آموزش
  • قابلیت دسترسی آسان به آموزشگاه از لحاظ موقعیت مکانی

بیشتر بخوانید : بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در کرج از نگاه کاربران نی نی سایت

معرفی 3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج

 

ردیفنام آموزشگاهآدرستلفن
آموزشگاه زبان راستان45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 4702633529357
2زبان ملل کرجسه راه گوهردشت – نبش ده متری انقلاب – طبقه فوقانی ایساکو – جنب آموزشگاه موسیقی گام09126609479   –   34404521
3موسسه زبان گاماشعبه آنلاین02191002349

چرا آموزشگاه تخصصی راستان؟

آیا قصد یادگیری زبان ترکی استانبولی به صورت اصولی و تضمینی در شهر کرج را دارید؟  آموزشگاه زبان ترکی راستان به عنوان بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج شما را به اهدافتان می رساند. برای تمامی زبان اموزانی که قصد مهاجرت به ترکیه یا تحصیل در این کشور را دارند، دوره های آموزش زبان ترکی با بالاترین کیفیت در آموزشگاه راستان به زبان آموزان عزیز ارائه می شود. در آکادمی راستان شما میتوانید به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا تضمینی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه و یا مهاجرت کاری آماده شوید.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

ویژگی های آموزشگاه راستان

  • برخورداری از مجوز رسمی از آموزش و پرورش
  • برخورداری از رتبه برتر 100 امتیازی آموزشی بین موسسات
  • امکان صدور مدرک و دیپلم معتبر
  • بهره مندی از تجهیزات آموزشی بروز و مدرن
  • برگزاری کلاسهای کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان به شیوه های ترمیک ، نیمه خصوصی و خصوصی
  • ارائه مشاوره رایگان توسط سوپروایزر زبان مربوطه
  • برگزاری کلاسهای TTC, TKT, IELTS, TOEFL,EPT
  • تنها شعبه مدرسه زبان روس ایران تهران در کرج
  • برگزاری کلاسهای فشرده فقط در شش ماه

4 مدرک بین المللی و مهم زبان ترکی استانبولی که باید بشناسید!

جهت دریافت مدارک زبان ترکی استانبولی آزمون های معتبر طراحی شده اند. هنگامی که شما آموختن یک زبان جدید را آغاز میکنید، مهم ترین مسئله هدف گذاری شما است و نقاط هدف شما را نوع آزمون انتخاب شده تعیین می کند. در ادامه این مقاله از آموزشگاه راستان جزئیات 4 مدرک مهم بین المللی زبان ترکی استانبولی که باید بشناسید را گردآوری کرده ایم. در این موسسه مطرح در شهر کرج کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی با هدف آمادگی برای آزمون های بین المللی برگزار می شود.

آزمون  Tomer

دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی از راه آزمون تومر توسط دانشگاه های ترکیه و دیگر سازمان ها تایید شده است. این آزمون برای افرادی که به دنبال ادامه تحصیل هستند، جهت دریافت مدرک پیشنهاد می شود.

در آزمون تومر مانند هر آزمون دیگری فرد باید از مهارت های گفتاری، نوشتاری و خواندنی به سطح مشخصی برسد تا بتواند نمره کافی را به دست آورد. کلاس های آمادگی آزمون تومر در کشور ترکیه به وسیله مرکز آموزشگاهی تومر برای داوطلبان برگزار می شود.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

آزمون تومر یک آزمون بین المللی است که به طور رسمی در کشورهای مختلف مانند ایران برگزار می شود. جهت موفقیت و دریافت نمره کافی در آزمون تومر باید بدانید که اگر به دنبال ادامه تحصیل در ترکیه هستید، میبایست مدرک تومر C1 را کسب کنید. کتابی که برای شرکت در آزمون تومر باید مطالعه کنید، کتاب Hitit است. برخی از مدارک تومر اعتبار کوتاه مدت دارند و برخی نیز با اعتبار دائمی صادر می شود. در آزمون تومر شش مهارت خواندن، نوشتاری، شنیداری، درک مطلب، دستور و ساختار و مهارت های ایجاد مکالمه مورد ارزیابی قرار می گیرد. آزمون تومر سطوح و مدارک مختلفی دارد که عبارتند از :

  • دیپلما که مدرک دارای اعتبار دائمی و بسیار بالا است. برای افرادی که این مدرک را دریافت کنند مزایای زیادی دارد. مدرک دیپلما معادل کسب نمره c1 برای دانشجویان در کشور ترکیه است و برای دریافت نمره بالاتر باید نمره C2 را نیز داشته باشید.
  • سرتیفیکا یک مدرک موقتی با اعتبار 6 ماه تا 2 سال است.

آزمون  TYS

یکی دیگر از آزمون های زبان ترکی استانبولی جهت دریافت مدرک، آزمون TYS است که سطوح این آزمون معتبر برپایه رده بندی CEFR تعیین شده است. این آزمون یک آزمون استاندارد بین المللی است که جهت دریافت مدرک زبان ترکی طراحی شده است. مدرکی که توسط این آزمون ارائه می شود از سوی دانشگاه های Ege ، Gazi   و انکارا مورد تایید و پذیرش است.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

آزمون زبان ترکی TYS جهت دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی به صورت آزمون کاغذی برگزار می شود. این آزمون در سرتاسر دنیا در ماه های ژانویه، می و سپتامبر به صورت سراسری برگزار می شود. مدت این آزمون 180 دقیقه است و در سه بخش مهارت های خواندن، نوشتاری، شنیدن و مکالمه را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون YOS 

یکی دیگر از مدارک زبان ترکی استانبولی آزمون YOS است که معمولا به دانشجویان پیشنهاد می شود. این مدرک فقط 2 سال اعتبار دارد و یکی از مدرک های موقتی زیر مجموعه آزمون تومر به شمار می رود. ارائه مدرک زبان YOS یکی از معیارهای پذیرش دانشجویان خارجی است. جهت دریافت این مدرک باید حتما دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید. این آزمون دارای نمره منفی است و نمره آن از 100 محاسبه می شود. این آزمون معتبر معمولا در ماه آپریل و یا از اردیبهشت تا تیرماه برگزار می شود.

آزمون  ALES

اگر به دنبال ورود به دانشگاه های ترکیه جهت دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا هستید، این آزمون برای شما انتخاب مناسبی است. داشتن مدرک ALES نوعی امتیاز برای رزومه شما محسوب می شود. نمره این آزمون از 100 محاسبه می شود و برای قبولی باید نمره 50 تا 55 را به عنوان حداقل در نظر داشته باشید. اگر شخصی به دنبال دریافت جایگاه شغلی مترجمی یا معلمی زبان ترکی است، دریافت این مدرک می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅

سخن پایانی موسسه راستان

اگر هدف اصلی شما یادگیری زبان ترکی است تفاوتی ندارد که قصد سفر به ترکیه را دارید یا قصد مهاجرت برای کار و تحصیل را دارید. باید بدانید که راه دشواری پیش روی شما نیست! تنها باید پشتکار داشته باشید و تلاش کرده و تمرین و ممارست داشته باشید. شما عزیزان در این مسیر تنها نخواهید بود. آموزشگاه راستان در منطقه درختی کرج به عنوان بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج، در این راه شما را به بهترین شکل ممکن همراهی می کند و با برگزاری دوره های آموزشی مختلف شما را یاری می کند. فراموش نکنید که دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه راستان در جهت پوشش نیازهای شما برای یادگیری این زبان غنی و شیرین طراحی شده اند.

تماس با مشاورین آموزشگاه راستان

  • مشاوره: 09011778071
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم تمایل به تماس تلفنی، در واتس اپ پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت : زبان ترکی استانبولی، بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج، آموزش زبان ترکی استانبولی در کرج

4.5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «3 تا از بهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج ⭐️【آپدیت 1403】✅»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید