اعداد به زبان کره ای

اعداد به زبان کره ای

یادگیری اعداد کره ای برای خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان کره ای ضروری است. در این مقاله، نحوه شمارش کره ای به همراه تلفظ آن را به شما نشان خواهیم داد. سیستم شماره کره ای پیچیده است، اما با کمی تمرین، هر کسی می‌تواند آن را یاد بگیرید. در زبان کره ای دو دسته متفاوت از اعداد وجود دارد: اعداد کره ای و اعداد چینی-کره ای  .

این دو دسته می توانند باعث سردرگمی شوند، بنابراین بیایید به تفاوت های بین آنها نگاه کنیم تا بتوانید نحوه شمارش به زبان کره ای را یاد بگیرید.

 

اعداد چینی کره ای چیست؟

چینی-کره ای به کلماتی اطلاق می‌شود که از چین سرچشمه گرفته‌اند یا تحت تأثیر کلمات چینی قرار گرفته‌اند. حدود 60 درصد از واژگان کره ای، چینی-کره ای است. توفو یک مثال عالی است. توفو در کره ای به صورت 두부  نوشته می‌شود و به صورت ( dubu) خوانده می‌شود. و به صورت 豆腐 در هانجا  (حرف‌های چینی) نوشته می‌شود. واژگان چینی-کره ای همچنین برای اعداد کره ای مورد استفاده برای تاریخ، پول، زمان، آدرس و اعداد بالای 100 استفاده می‌شود.

 

اعداد 1 تا 10 به زبان کره ای

در زیر لیستی از اعداد 1 تا 10 به زبان کره ای (بومی) و چینی-کره ای آمده است تا تفاوت تلفظ و نوشتار را مشاهده کنید.

اعداد کره ای 1-10اعداد چینی-کره ای 1-10
1  하나 hana

2  둘 dhul

3 셋 sehtt

4  넷 nehtt

5  다섯 da-seot

6 여섯 yeo-seot

7  일곱 il-gop

8 여덟 yuh-deol

9 아홉 ah-hop

10  열 yeol

1 일 il

2 이 i (تلفظ مانند “e”)

3  삼 sam

4 사 sa

5  오 o

6 육 yuk

7 칠 chil

8 팔 pal

9 구 gu

10 십 ship

 

به یاد داشته باشید، اعداد چینی-کره ای برای تاریخ، پول، زمان، آدرس و اعداد بالای 100 استفاده می‌شود. در با یک مثال بهتر توضیح داده‌ایم:

اگر دوستتان از شما بپرسد که چقدر از شروع مطالعه زبان کره ای می گذرد، می‌توانید پاسخ دهید:

“나는 한국어 공부 시작한지 ​​”셋” 일”

در بالا اعداد به صورت بومی کره ای آمده است این پاسخ نشان می دهد که تنها سه روز از شروع مطالعه زبان کره ای می‌گذرد، اما این پاسخ نامناسب به نظر می رسد. پاسخ صحیح این است:

 

«나는 한국어 공부 시작한지 ​​«삼»일 됐어»

 زیرا وقتی در مورد خرما صحبت می‌کنید باید از زبان چینی-کره ای استفاده کنید.

 

الگوها در اعداد کره ای

اکنون که تفاوت بین اعداد کره ای (بومی) و چینی-کره ای را می‌دانید، بیایید به منطق اساسی در دو سیستم شماره گذاری نگاه کنیم.

این مثال را در نظر بگیرید : 일، 이، 삼، 사، 오، 육، 칠، 팔، 구، و 십. اکنون می‌دانید که این یک مجموعه شماره گذاری چینی-کره ای است. برای تاریخ ها، پول، زمان، آدرس ها و اعداد بالای 100 استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان کره ای بخوانید: زبان کره ای در کرج 

اعداد ۱تا۱۰۰به کره ای

حالا در نظر بگیرید که عددی مانند 11 که حاصل جمع 10 و 1 است چگونه نوشته می‌شود. الگوی اعداد در زبان کره‌ای به صورت عدد (یک تا 10) به اضافه عدد مورد نظر می‌باشد. بعنوان مثال شما می‌دانید که 십 10 است و 일 یک است. وقتی این دو را با هم جمع کنید، از نظر جبری 11 می‌گیرید و به زبان کره ای “십일” می‌گیرید.

12 چطور؟ همین قانون صدق می‌کند: 10 십 و دو 이 است. این دو را با هم اضافه کنید و به 십이 می رسید. به همین راحتی!

همین قانون برای اعداد کره ای (بومی) صدق می‌کند: 하나, 둘, 셋, 넷, 다섯, 여섯, 일곱, 여덟, 아홉, and 열.. اینها اعداد کره ای 1 تا 10 هستند، پس 11 چگونه نوشته می‌شود؟ ده می شود 10 و یک می شود یک. وقتی این ها را با هم جمع می کنید، 11 می‌گیرید که در کره ای “열 하나” است.

 

وقتی این عدد از 19( (열아홉 در کره ای یا 십구 در چینی-کره ای) فراتر رفت، به یک عدد جدید برای 20 نیاز دارید که در کره ای (بومی) 스물 و در چینی-کره ای 이십 است.

پس از آن، منطق شمارش همچنان اعمال می‌شود، بنابراین به این صورت است که چگونه می‌توانید 21 را در کره‌ای بفهمید: این محصول حاصل 스물 (20) و 하나 (یک) است. در زبان چینی-کره ای، 이십 (20) و 일 (یک) را با هم ترکیب کنید.

چه از اعداد کره ای یا چینی-کره ای استفاده می کنید، در مورد جمع اعداد نیز همین منطق اعمال می شود. برای یادآوری تصویری اعداد کره ای و چینی کره ای، اینفوگرافیک زیر را ببینید!

عکس اعداد کره

اعداد کره ای

 

اعداد به زبان کره ای ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسند، اما هنگامی که اصول اولیه و منطق پشت این دو سیستم را درک کردید، تسلط بر شمارش بسیار آسان تر خواهد بود.

متدوال ترین سوال ها

چگونه می توان زبان کره ای را در آموزشگاه زبان راستان یاد گرفت؟

شما می توانید با شماره ای موجود با ما در ارتباط باشید.
شماره تلفن: 02633529357 – 33536693-026 – 09011778071

اعدا چینی-کره ای چیست؟

چینی-کره ای به کلماتی اطلاق می‌شود که از چین سرچشمه گرفته‌اند یا تحت تأثیر کلمات چینی قرار گرفته‌اند. حدود 60 درصد از واژگان کره ای، چینی-کره ای است. توفو یک مثال عالی است. توفو در کره ای به صورت 두부  نوشته می‌شود و به صورت ( dubu) خوانده می‌شود. و به صورت 豆腐 در هانجا  (حرف‌های چینی) نوشته می‌شود. واژگان چینی-کره ای همچنین برای اعداد کره ای مورد استفاده برای تاریخ، پول، زمان، آدرس و اعداد بالای 100 استفاده می‌شود.

پانوشت : آموزش زبان کره ای, آموزش اعداد کره ای, یادگیری زبان کره ای

5/5 - (1 امتیاز)

15 دیدگاه دربارهٔ «اعداد به زبان کره ای»

  1. من هم یک ارمیم چون میخوان برام کنسرت بی تی اس میخوام کره ای یاد بگیرم وبیشتر به خاطر بایستم جیمین چون میخوام تو فن ساین باهاش راحت صحبت کنم

  2. من ارمی هستم در کره زنگی می‌کنم و بلک پینک و بی تی اس و از نزدیک می بینم و عدد هاشونو نمی دونستم این به من خیلی کمک کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید