مصاحبه شغلی به زبان آلمانی | سوالات پر تکرار در مصاحبه شغلی آلمانی

مصاحبه شغلی شامل گفتگوی بین متقاضی کار و نماینده یک کارفرما است که برای ارزیابی اینکه آیا متقاضی باید استخدام شود یا خیر، انجام می شود. در آلمان و کشور های آلمانی زبان مصاحبه شغلی به زبان آلمانی  یکی از پرطرفدارترین ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب کارمندان است.مصاحبه معمولاً با ارزیابی رزومه های ارسالی از داوطلبان علاقه مند، احتمالاً با بررسی درخواست های شغلی یا خواندن بسیاری از رزومه ها، انجام می شود. در مرحله بعد، پس از این غربالگری، تعداد کمی از داوطلبان برای مصاحبه انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در کرج کجاست؟

تجربه مصاحبه شغلی سخت است، اما داشتن یک مصاحبه شغلی به زبان خارجی بسیار پیچیده تر است. شما احساس اعتماد به نفس کمتری دارید و همیشه مطمئن نیستید که آیا همه چیز را درست فهمیده اید یا خیر.با این حال، در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز که همه چیز به سمت جهانی شدن گرایش دارد، دانستن زبان ها بخش اساسی هر طرح تجاری موفق است.

 

مصاحبه شغلی به زبان آلمانی

 

بنابراین، اگر قصد دارید یک مصاحبه شغلی به زبانی داشته باشید که زبان مادری شما نیست، و اگرقرار است این مصاحبه شغلی به زبان آلمانی باشد ما در ادامه مطالب مهمی را برای شما گردآوری کرده ایم .

بیشتر در مورد یادگیری زبان آلمانی بدانید

در این مقاله، نکات بسیار خوبی در مورد چگونگی انجام مصاحبه به زبان خارجی مشاهده خواهید کرد. 

  • وقتی در مورد سطح زبان خود صحبت می کنید صادق باشید

دست بالا یا دست کم گرفتن مهارت ها ایده بدی است. در حالت اول وقتی در طول مصاحبه برخی از چیزهایی که مصاحبه کننده گفته است را نفهمید خجالت می کشید و ممکن است شانس بدست آوردن یک شغل واقعا خوب را که به سطح بالایی از زبان خارجی نیاز دارد، از دست بدهید. بنابراین، در رزومه خود صادق و واقع بین باشید.

  •  پاسخ متداول ترین سوالاتی که اغلب در طول مصاحبه پرسیده می شود را یادداشت کنید

اکثر شرکت ها تمایل دارند سوالات مشابهی را در طول مصاحبه بپرسند. بنابراین، اگر می خواهید آماده باشید، می توانید مدتی را در خانه بگذرانید تا پاسخ آنها را آماده کنید. سوالات متداول ممکن است مربوط به تجربه شغلی قبلی شما، دلایلی که می خواهید در این شرکت کار کنید و شرایطی که دارید باشد. علاوه بر این، آماده پاسخ دادن به نقاط قوت بزرگ خود و همچنین دلیل ترک آخرین شغل باشید. اگر تکالیف را انجام دهید، انجام مصاحبه شغلی برای شما آسان تر خواهد بود.

  • از ارتباطات غیر کلامی برای کمک به شما استفاده کنید

شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا با فضایی که ایجاد می کنید و همچنین نگرش مثبتی که نسبت به زندگی دارید، مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهید. همیشه لبخند بزنید، برای دست دادن بروید، تعریف کنید و جوکی که جایی شنیدید را به اشتراک بگذارید. این ایده خوبی است که خوب و مثبت باشید و آن را با وسایل غیرکلامی نشان دهید، زیرا اصلاً نیازی به زبان ندارد. و لبخند نشانه بین المللی دوستی است.

  • با دقت گوش کنید

راز یک مصاحبه موفق در گوش دادن به صحبت های طرف مقابل است. و به خصوص اگر مصاحبه ای به زبانی داشته باشید که زبان مادری شما نیست. خیلی خجالتی نباشید و همیشه بخواهید در صورت نیاز به آرامی صحبت کنید تا ارتباط را بهبود ببخشید. قبل از پاسخ دادن به جمله آخر فکر کنید، کلمات کلیدی آنچه گفته شد را مشخص کنید و در پاسخ‌های خود به آنها توجه کنید. این چهارمین نکته ماست.

  •  قبل از مصاحبه  زبان خود را تقویت کنید

ممکن است بخواهید قبل از شرکت در مصاحبه شغلی به زبان آلمانی در  شرکتی که می‌خواهید در آن کار کنید، به زبان خود بپردازید. به موسیقی به این زبان گوش دهید، چندین سریال را در آن تماشا کنید و با زبان مادری صحبت کنید. شما باید این احساس را داشته باشید و به این زبان با مصاحبه کنندگان صحبت کنید. خواهید شنید که چگونه افراد دیگر از عبارات رایج در گفتار روزانه خود استفاده می کنند، ترکیبات و لحن های جالب سخنرانان را می شنوند و برای هر موقعیتی چند نوع پاسخ ارائه می دهند. به نظر ایده خوبی است، فکر نمی کنید؟ بنابراین، حداقل یک هفته قبل از مصاحبه شروع کنید و یک ساعت در روز را به زبان اختصاص دهید. در آن زمان احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

  • چندین عبارت پیچیده را یاد بگیرید تا در طول مصاحبه از آنها استفاده کنید

این به میزان کلماتی که در طول مصاحبه استفاده کرده اید نیست، بلکه به کیفیت آنها مربوط می شود. اگر تنها چیزی که می توانید استفاده کنید کلمات و عبارات ابتدایی باشد، تاثیر اولیه بسیار درخشانی از خود نخواهید داشت. با این حال، اگر چندین انتقال یا اصطلاحی را که می‌توانید در حین سؤال استفاده کنید، یاد بگیرید، احتمالاً تأثیر بهتری خواهید داشت. فوراً ستاره ها را هدف قرار ندهید، بلکه فقط چند ترکیب کلمه برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمای بالقوه کافی است.

ما درک می کنیم که انجام مصاحبه به زبانی که به آن روان صحبت نمی کنید ممکن است سخت باشد. اما به اندازه برخی عکس ها سخت نیست. مطمئناً نمی‌توانید به این سرعت پاسخ دهید و هر پاسخی به اندازه‌ای که فکر کنید بیشتر طول می‌کشد، اما سرعت گفتار نشانه روان بودن نیست. بنابراین، احساس راحتی کنید و با سرعت و در سطح خود صحبت کنید.

 در ادامه عباراتی را برای شما آوردیم که میتواند در مصاحبه شغلی به زبان آلمانی بسیار پر کاربرد باشد.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

سوالات پر تکرار مصاحبه شغلی به زبان آلمانی

 

در همان ابتدا کارفرما می تواند چیزی مانند این را بگوید:

Stellen Sie sich nochmals kurz vor! / Können Sie mir zunächst etwas über Sie erzählen? / Gibt es etwas, was Sie hervorheben (betonen) wollen?

این یعنی شما باید یک سخنرانی کوتاه تهیه کنید و همه چیزهایی که در کارنامه شغلی تان است را خلاصه کنید، توجه داشته باشید که فقط به مواردی که رئیس احتمالی شما باید درباره شما بشنود و بداند اشاره کنید: پیش زمینه شغلی، تحصیلات و مدارک تحصیلی اضافی خود را ارائه دهید. همچنین، دلیل انتخاب شرکت و رشته تحصیلی خود را توضیح دهید.این مقدمه باید ۲-۳ دقیقه طول بکشد.

  1. Erzählen Sie uns etwas über sich selbst!
  2. Kann man sich auf Sie verlassen (Zuverlässigkeit, Pünktlichkeit)?
  3. Worin liegen Ihre Stärken?
  4. Worin liegen Ihre Schwächen?
  5. Was war Ihr größter Misserfolg?
  6. Was war die größte Herausforderung Ihres Lebens?
  7. Wie gehen Sie mit Niederlagen um?
  8. Welches war Ihr bisher größter Erfolg?
  9. Wie würden Ihre letzten Arbeitskollegen Sie beschreiben?
  10. Wie gehen Sie mit schwierigen Kollegen um?
  11. Warum wollen Sie in unserer Firma arbeiten?
  12. Wieviel wollen Sie bei uns verdienen?
  13. Haben Sie noch Fragen an uns / an unser Unternehmen?
  14. Wo sehen Sie sich selbst in 5 Jahren?
  15. در مورد خودت به ما بگو!
  16. آیا مردم می توانند به شما تکیه کنند (از نظرقابلیت اطمینان، وقت شناسی)؟
  17. نقاط قوت شما چیست؟
  18. نقاط ضعف شما چیست؟
  19. بزرگترین شکست شما چه بود؟
  20. بزرگترین چالش زندگیت چی بوده؟
  21. چگونه با شکست کنار می آیید؟
  22. بزرگترین موفقیت شما تا کنون چه بوده است؟
  23. آخرین همكاران كار شما را چگونه توصیف می كنند؟
  24. چگونه با همکاران خود هنگام بروز مشکل برخورد می کنید؟
  25. در مورد شرکت ما چه می دانی؟
  26. چرا می خواهید در شرکت ما کار کنید؟
  27. چقدر می خواهید با ما درآمد کسب کنید؟
  28. آیا سؤالی از ما / شرکت ما دارید؟
  29. ۵ سال دیگر خودت را کجا می بینی؟

متداول ترین سوال ها

نکات مهم در مورد مصاحبه شغلی موفق چیست؟

وقتی در مورد سطح زبان خود صحبت می کنید صادق باشید
 پاسخ متداول ترین سوالاتی که اغلب در طول مصاحبه پرسیده می شود را یادداشت کنید
از ارتباطات غیر کلامی برای کمک به شما استفاده کنید
چندین عبارت پیچیده را یاد بگیرید تا در طول مصاحبه از آنها استفاده کنید.
با دقت گوش کنید
 قبل از مصاحبه  زبان خود را تقویت کنید

مصاحبه شغلی یعنی چه؟

مصاحبه شغلی شامل گفتگوی بین متقاضی کار و نماینده یک کارفرما است که برای ارزیابی اینکه آیا متقاضی باید استخدام شود یا خیر، انجام می شود. در آلملن و کشور های آلملنی زبان مصاحبه شغلی به زبان آلمانی  یکی از پرطرفدارترین ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب کارمندان است.مصاحبه معمولاً با ارزیابی رزومه های ارسالی از داوطلبان علاقه مند، احتمالاً با بررسی درخواست های شغلی یا خواندن بسیاری از رزومه ها، انجام می شود. در مرحله بعد، پس از این غربالگری، تعداد کمی از داوطلبان برای مصاحبه انتخاب می شوند.

پانوشت : آموزش زبان آلمانی , مصاحبه به زبان آلمانی , عبارت کاربردی به زبان آلمانی , بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید