زبان آلمانی در کدام کشوها کاربرد دارد

زبان آلمانی در کدام کشورها کاربرد دارد

زبان آلمانی فقط در آلمان صحبت نمی‌شود. برعکس، نظرسنجی‌ها نشان داده است که آلمانی در کنار انگلیسی، چینی ماندارین، اسپانیایی، فرانسوی و روسی یکی از ده زبان رایج جهان است. تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان 90 میلیون نفر آلمانی زبان مادری هستند. علاوه بر این، آلمانی به عنوان زبان دوم توسط 10 تا 25 میلیون نفر دیگر و به عنوان زبان خارجی توسط 75 تا 100 میلیون نفر صحبت می‌شود. اما زبان آلمانی در کدام کشوها کاربرد دارد؟

به طور رسمی، شش کشور آلمانی زبان در اروپا وجود دارد:

  • آلمان – بیش از 80 میلیون سخنران
  • اتریش – 8 میلیون سخنران
  • سوئیس – 4.6 میلیون سخنران
  • بلژیک – 75000 سخنران
  • لوکزامبورگ – 390000 سخنران
  • لیختن اشتاین – 35000 سخنران

 

علاوه بر این، آلمانی دارای وضعیت رسمی است و یک زبان اقلیت شناخته شده در کشورهای زیر نیز است:

ایتالیا (Bolzano / Südtirol)

فرانسه (آلزیایی)

جمهوری چک

مجارستان

دانمارک

لهستان (سیلزی)

روسیه

رومانی

اسلواکی

شهر واتیکان

تقریباً 16 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا آلمانی صحبت می‌کنند. خارج از اروپا، بسیاری از کشورهای دیگر مانند قزاقستان، نامیبیا و آفریقای جنوبی وجود دارند که در آنها آلمانی صحبت می‌شود. بخش‌های دیگری از جهان وجود دارد که در آن‌ها آلمانی نیز توسط درصد کمی از جمعیت صحبت می‌شود. دیاسپورای آلمانی (جوامع آلمانی که در نیمه اول قرن بیستم که مهاجرت کردند) همچنین زبان آلمانی را به مناطقی از ایالات متحده، شیلی، نروژ، برزیل، مکزیک، استرالیا، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا آورده است.

زبان آلمانی در کدام کشوها کاربرد دارد

 

حقایقی در مورد زبان آلمانی

زبان آلمانی تأثیر قابل توجهی بر سایر فرهنگ‌ها و زبان‌ها داشته است. در طول قرن نوزدهم، ادبیات آلمانی از مرحله معتبری برخوردار بود و بسیاری از کلمات آلمانی به زبان‌های دیگر صادر شد.

امروزه موقعیت پیشرو آلمان در اقتصاد جهانی دلیل مهم دیگری برای یادگیری زبان آلمانی به ما می‌دهد. اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا است و آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را پس از ایالات متحده، چین و ژاپن دارد. این همچنین به این معنی است که آلمانی یک زبان بسیار مهم برای افرادی است که در بخش‌های خودرو، تولید و مهندسی کار می‌کنند، زیرا این صنایع از اقتصاد آلمان حمایت می‌کنند و تعداد زیادی از افراد را استخدام می‌کنند. آلمانی همچنین “زبان علم” در نظر گرفته می‌شود و دومین زبان پر صحبت دانشمندان از سراسر جهان است.

آلمانی یکی از سه زبان پرکاربرد در اینترنت است، زیرا تقریباً 6 درصد از تمام وب سایت‌های زنده به زبان آلمانی هستند. همچنین درصد زیادی از کتاب‌ها به زبان آلمانی نوشته شده یا به این زبان اروپایی ترجمه شده‌اند. اعتقاد بر این است که 10 درصد از کل کتاب‌های چاپی به زبان آلمانی است.

در مورد زبان آلمانی بیشتر بدانید:  زبان آلمانی در کرج

چند نکته جالب در مورد زبان آلمانی:

آلمانی به داشتن تعداد زیادی کلمات بسیار طولانی معروف است. یافتن کلماتی که 40 یا حتی 60 حرف داشته باشند غیر معمول نیست.

هلندی و انگلیسی نزدیک ترین زبان‌ها به آلمانی هستند.

در طول قرن 18، آلمانی بسیار نزدیک بود که به زبان رسمی ایالات متحده تبدیل شود. این به پای صندوق‌های رای رفت و انگلیسی تنها با یک رای پیروز شد.

 

مقدمه ای بر زندگی در آلمان

بسیاری از مردم به قصد مهاجرت به یک کشور آلمانی زبان برای زندگی، کار یا تحصیل، یادگیری زبان آلمانی را به صورت شرکت در کلاس‌های آموزشگاه انتخاب می‌کنند. مهاجرت به کشوری با زبان و فرهنگ متفاوت همیشه آسان نیست و عادت کردن به یک روش جدید زندگی نیاز به زمان، صبر و حس شوخ طبعی دارد. در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد زندگی در آلمان خواهیم گفت:

آلمانی‌ها به عناوین اهمیت می‌دهند و بین گفتار رسمی و غیررسمی تفاوت قائل می‌شوند، بنابراین به خاطر داشته باشید که در تعامل خود با آلمانی‌زبان‌ها از ضمیر صحیح استفاده کنید: Sie  رسمی «شما»؛ استفاده برای یک فرد صاحب قدرت یا برای یک غریبه) یا”du  شما” غیر رسمی؛ برای افرادی که خوب می شناسید استفاده کنید.

سالانه هزاران نفر به آلمان مهاجرت می‌کنند. اگر می خواهید مهاجرت را برای خود آسان تر کنید، در مورد زندگی در آلمان بیاموزید.

احترام به فضای شخصی و حریم خصوصی در آلمان بسیار مهم است. سر و صدای زیاد بین ساعت 10 شب تا 6 صبح، یکشنبه‌ها و در تعطیلات رسمی اکیدا ممنوع است.

آلمانی‌ها بازیافت خود را جدی می‌گیرند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا با آن ظروف سبز، زرد، آبی و سیاه آشنا شوید.

مطمئن شوید که نام شما در صندوق پستی شما باشد، در غیر این صورت پست تحویل داده نخواهد شد.

اگر می‌خواهید از تلویزیون، رادیو یا اینترنت در خانه استفاده کنید، باید مجوز دریافت کنید و هزینه ثبت نام را بپردازید.

 

آلمانی در سراسر جهان

اما زبان آلمانی در کدام کشوها کاربرد دارد؟ در کشور مهاجرپذیر ایالات متحده آمریکا، بیش از 45 میلیون نفر “آلمانی” را به عنوان میراث اصلی خود می‌دانند. آلمانی زبان مادری حدود 1.4 میلیون نفر از آنهاست.

800000 نفر با ریشه آلمانی در روسیه زندگی می‌کنند که برخی از آنها هنوز آلمانی صحبت می‌کنند. در قرن هجدهم، اجداد آن‌ها دعوت تزارینا روسی کاترین کبیر را که از آلمان آمده بود پذیرفتند .

20000  آلمانی نامیبیا که آلمانی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند، در نامیبیا در جنوب غربی آفریقا زندگی می‌کنند. آنها از نوادگان استعمارگران آلمانی هستند (مستعمره آفریقای جنوب غربی آلمان که از سال 1884 تا 1915 وجود داشت).

متدوال ترین سوال ها

بطور رسمی چند کشور آلمانی زبان وجود دارد؟

آلمان - بیش از 80 میلیون سخنران
اتریش - 8 میلیون سخنران
سوئیس - 4.6 میلیون سخنران
بلژیک – 75000 سخنران
لوکزامبورگ – 390000 سخنران
لیختن اشتاین - 35000 سخنران

نزدیک ترین زبان ها به آلمانی کدام است؟

هلندی و انگلیسی.

پانوشت : مهاجرت به آلمان, کاربرد زبان آلمانی, یادگیری زبان آلمانی در کرج

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید