یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

همه ما انگیزه‌های متفاوتی برای یادگیری یک زبان جدید داریم. اما وقتی بدانید که بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان به آلمانی صحبت می‌کنند، زبان آلمانی یک انتخاب محبوب و فوق العاده مفید خواهد بود. اما با توجه به پیشینه و شنیده‌های که اثر افراد در مورد سختی زبان آلمانی دارند یک سوال ذهن همه را مشغول نگه داشته است: یادگیری آلمانی چقدر طول می کشد ؟ در این مقاله سعی کردیم صادقانه به این سوال پاسخ بگوییم. تا انتها با ما همراه باشید.

یادگیری زبان آلمانی یکی از کابردی‌ترین زبان‌های خارجی برای شما خواهد بود. میزان یادگیری سریع آن به چند عامل بستگی دارد:

اول: تلاشی که شما برای آن انجام می‌دهید.

دوم: هر چند وقت یکباری که زبان آلمانی را تمرین می‌کنید.

سوم: بتوانید یک روش یادگیری مناسب برای خودتان بیابید.

اگر می‌خواهید زبان آلمانی را سریع یاد بگیرید و در حین یادگیری از آن لذت ببرید، ما به شما شرکت در دوره‌‍‌های آموزش زبان آلمانی راستان را پیشنهاد می‌کنیم. دوره زبان آلمانی راستان برای همه افراد از مبتدی تا پیشرفته مناسب است.

یادگیری آلمانی چقدر طول  میکشد؟

برآورد ساعات تمرین زبان آلمانی

موسسه خدمات خارجی (FSI) یک مرجع کاربردی، برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری یک زبان خارجی هستند یک لیست معتبر ایجاد کرده است. این لیست شامل رتبه بندی سختی‌ها و تعداد تقریبی ساعات کلاس درس است که برای یادگیری هر زبان در سطح نیمه ماهر لازم است.

این موسسه برای زبان آلمانی تخمین زده است که یادگیری زبان آلمانی تقریباً 30 هفته یا 750 ساعت حضور در کلاس زمان می‌برد. این مطالعه بر روی گروهی از دانش آموزان زبان انجام شد که هفته‌ای 25 ساعت در کلاس و سه ساعت در روز به تمرین فردی می‌پرداختند.

اگرچه این ممکن است این مقدار تمرین و مطالعه بسیار زیاد به نظر برسد، اما حتی زبان‌های که به انگلیسی نزدیک هستند، مانند اسپانیایی و فرانسوی، یادگیری آنها تا 24 هفته یا 600 ساعت طول می‌کشد. یادگیری سخت‌ترین زبان‌ها مانند چینی ماندارینی و ژاپنی می‌تواند تا 88 هفته یا 2200 ساعت طول بکشد. با در نظر گرفتن این حقایق، یادگیری زبان آلمانی آنقدرها که فکر می‌کنید طول نمی‌کشد.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد

عوامل موثر بر یادگیری زبان آلمانی

عوامل مختلفی وجود دارد که مدت زمان یادگیری آلمانی را تعیین می‌کند. عواملی مثل انگیزه کلی شما برای یادگیری، میزان مواجهه شما با زبان و یافتن معلم یا روش مناسب از مهمترین عوامل موثر است. استفاده از زبان آلمانی و تمرین آن در شرایط روزمره نیز به تسریع روند یادگیری کمک می‌کند. در ادامه مهمترین عوامل یادگیری زبان آلمانی را بررسی خواهیم کرد:

چقدر زمان صرف مطالعه آلمانی می‌کنید؟

زمان مطالعه یکی از فاکتورهای اصلی است که تعیین می‌کند آلمانی چقدر طول می‌کشد. مدت زمانی که برای مطالعه زبان آلمانی صرف می‌کنید بسیار مهم است. هر چه زمان بیشتری را صرف یادگیری زبان آلمانی کنید، سریعتر مهارت اولیه خود را کسب خواهید کرد. واقعاً به همین سادگی است.

در واقعیت، اکثر ما بیش از چند ساعت در روز وقت نداریم که هر هفته به یادگیری خود اختصاص دهیم. برای استفاده بهینه از این زمان، باید روش‌های یادگیری مناسب را انتخاب کنید. همه ما به روش‌های مختلف یاد می‌گیریم و برخی از روش‌ها بهتر از روش‌های دیگر عمل می‌کنند. به منظور بهینه سازی جلسات یادگیری زبان، مهم است که به طور موثر یاد بگیرید.

بهترین راه برای راحت شدن با یک زبان جدید، تماس منظم با آن است. خواندن کتاب‌های آلمانی، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن عبارات یا کلمات جدید و برنامه‌های آموزش زبان همه فرصت هایی را برای تمرین زبان فراهم می‌کند. با این حال شما همچنین به یک معلم نیاز دارید که بتواند در راه یادگیری زبان شما را راهنمایی کند. این کار را می‌تواند از طریق حضور در یک کلاس آموزش زبان آلمانی بیاموزید.

پیدا کردن یک معلم خوب زبان آلمانی

شاید در ابتدا پیدا کردن معلم مناسب چالش برانگیز باشد. همه ما دارای سبک های مختلف یادگیری و همچنین شیوه‌ها و شخصیت‌های مختلف آموزشی داریم. این بسیار مهم است که برای بررسی همه گزینه‌های خود و یافتن روشی که بیشترین انگیزه را برای یادگیری زبان آلمانی به شما می‌دهد، وقت بگذارید.

بسته به موقعیتی که دارید ممکن است بخواهید در کلاس آنلاین زبان آلمانی شرکت کنید و یا در کلاس حضور داشته باشد. شما در عین سنجش موقعیت خود باید درک کنید که در کدام روش بهتر خواهید آموخت. تمام تلاش شما باید این باشد که تا حد ممکن بیشتر با زبان آلمانی تعامل داشته باشید.

اگر بعد از چند جلسه متوجه شدید که با این معلم پیشرفت آهسته‌ای دارید سعی کنید معلم خود را عوض کنسد و یا این مسئله را با معلمتان در میان بگذارید. از تغییر دادن نترسید و سبک‌های که به زندگیتان نزدیک‌تر است را امتحان کنید. ابن نکته را فراموش نکنید ممکن است شما معلم خوبی داشته باشید اما تمرین نکنید در این صورت بعید است که خیلی سریع یاد بگیرید.

بر عکس این نیز ممکن است، یعنی اگر به طور منظم تمرین می‌کنید اما معلم ندارید تا اشتباهات شما را تصحیح کند احتمالاً نمی‌توانید به خوبی یاد بگیرید و مهمتر از آن صحبت کنید. اگر می‌توانید هزینه کنید سعی کنید از وقت خود با یک معلم خصوصی استفاده و شانس خود را برای یادگیری سریعتر زبان آلمانی زیاد کنید.

اگر به دنبال آموزشگاه زبان آلمانی در کرج هستید حتما کلیک کنید.

آنچه یادگیری زبان آلمانی را دشوار می کند

دلایل زیادی وجود دارد که فرایند یادگیری زبان ممکن است آنطور که می‌خواهید پیش نرود.

برخی از موانع رایج عبارتند از:

  • از دست دادن انگیزه به دلیل مفاهیم پیچیده دستور زبان
  • عدم مواجهه یا تمرین
  • کار با معلم نابلد
  • استفاده از روش‌های ناکارآمد

سطح های زبان آلمانی

تهیه لیستی از دلایلی که چرا می‌خواهید زبان آلمانی را بیاموزید، اینکه چگونه می‌تواند برای زندگی شما مفید باشد می‌تواند برای حفظ انگیزه شما مفید باشد.

کلام آخر، چه مدت زمان برای یادگیری آلمانی زبان آلمانی لازم است؟

 همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بیش از هر چیز سرعت یادگیری زبان آلمانی به میزان زمانی که مایل به سرمایه گذاری برای یادگیری زبان هستید بستگی دارد. زمان یادگیری با دقت بیشتری بر حسب دقیقه و ساعت محاسبه می‌شود، نه ماه و سال. بنابراین اگر زمان تمرین را به صورت روزانه کنار بگذارید سریعتر یاد خواهید گرفت.

تخمین زده می شود که در مجموع 30 هفته یا 750 ساعت کلاس برای یادگیری زبان آلمانی لازم است. اما شما می‌توانید این 750 ساعت را در عرض چند ماه یا در طول سال‌های طولانی کامل کنید. همه چیز به سبک یادگیری شما و زمان در دسترس بستگی دارد:

دانش آموزان زبان که روش غوطه وری کامل در زبان را استفاده می‌کنند. به این صورت که با هشت ساعت تمرین در روز، می‌توانند آلمانی را در سطح بالایی در عرض چند ماه یاد بگیرند. با مطالعه 8 ساعت در روز ، 5 روز در هفته، می‌توانید 750 ساعت را در کمتر از 20 هفته تکمیل کنید. البته دقت کنید که این زمان برای دانشجویان برتر زبان است.

افراد معمولی که حداقل یک ساعت در روز را به یادگیری زبان اختصاص می‌دهند، می‌توانند در عرض دو سال به سطح متوسط برسند. با مطالعه 1 ساعت در روز و هر روز، می‌توانید 750 ساعت را در کمی بیش از 2 سال به پایان برسانید.

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، عوامل دیگری نیز بر مدت زمان یادگیری آلمانی تأثیر می‌گذارد. این که یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد واقعاً به شما بستگی دارد. هرچه زمان بیشتری برای تمرین روزانه صرف کنید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد.

اما در نهایت باید بدانید، فرقی نمی‌کند که در خارج از کشور تحصیل می‌کنید و یا در خانه یاد می‌گیرید، این به شما بستگی دارد که وقت بگذارید و وقت خود را با این زبان بگذرانید.

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید