آموزشگاه زبان روسی کرج

آموزشگاه زبان روسی در کرج

از صفر تا صد: برگزاری کلاس‌های زبان روسی از سطح مقدماتی تا پیشرفته

برای تمامی سنین: کلاس‌های گروهی، خصوصی، فشرده و نیمه فشرده

مناسب ترین قیمت: کلاس‌های خصوصی و نیمه خصوصی تنها با دو نفر و بهترین قیمت (ازران‌ترین قیمت در کرج) برگزار می‌شود.

آموزش حرفه‌ای: تنها مرکز تخصصی و حرفه‌ای که کلاس‌های گروهی را تنها با 7 زبان آموز در هر کلاس و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند. ( قیمت کلا‌س‌های گروهی نسبت به سایر آموزشگاه‌های مشابه کمترین قیمت می‌باشد)

برترین مدرسین کشوری: یکی از مزیت‌های اصلی آموزشگاه راستان وجود مدرسین برتر کشوری است که همگی دارای تحصیلات مرتبط (دکتری زبان و ادبیات روسیه) در کشور روسیه هستند. مدرسین علاوه بر تحصیلات مرتبط، مترجم حضوری نیز می‌باشند. استادان زبان روسی راستان با فرهنگ و زبان کشور روسیه به خوبی آشنا هستند و به کسانی که علاقمند به تحصیل و مهاجرت به روسیه می‌باشند مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

 یک جلسه رایگان:

زبان آموزان عزیز می‌توانند جهت اطمینان از سطح کلاس‌های زبان روسی و همچین مقایسه با دیگر کلاس‌های موجود، یک جلسه به صورت رایگان در کلاس آموزش زبان روسی راستان شرکت کنند.

برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:
شمارهای تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071

برای کسب اطلاعت بیشتر به صفحه موسسه زبان روسی در کرج مراجعه کنید. 

آموزشگاه زبان های خارجی راستان به عنوان تنها آموزشگاه معتبر زبان روسی در کرج، دوره‌های گروهی و خصوص آموزش زبان روسی (آمادگی آزمون پادفک روسی در ایران) را برگزار می‌کند.

  • محل برگزاری کلاس‌ها: آموزشگاه زبان راستان در کرج 
  • تدریس و اصطلاح شناسی دروس تخصصی (زیست، شیمی، آناتومی و…) به زبان روسی جهت متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی و علمی دانشگاه‌های روس زبان
  • کمترین افزایش شهریه در سال‌های گذشته
  • آمادگی کامل آزمون پادفک روسی
  • دوره‌های آموزشی تربیت مترجم زبان روسی (دوره ویژه اشتغال)
  • دوره‌های فشرده و نیمه فشرده زبان روسی (از پایه تا پادفک)
  • دوره‌های ویژه تربیت مدرس زبان روسی
  • کلاس‌های ویژه بحث آزاد به زبان روسی
  • تدریس خصوصی زبان روسی در محل آموزشگاه و محل شما
  • و…

آموزشگاه راستان

آموزش زبان روسی در کرج

مرکز تخصصی زبان‌های خارجه راستان به صورت تخصصی در زمینه آموزش زبان روسی از سال 1390 در سطح استان البرز فعالیت دارد و دارای مجوز رسمی می‌باشد. کتابی که در این مرکز تدریس می‌شود راه روسیه است. کتاب راه روسیه، تنها مرجع کامل است که دارای  سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته به همراه واژه نامه فارسی است. این کتاب کمک شایانی به زبان آموز می‌کند و قیمت پایینی دارد. دلیل مهم دیگر برای تدریس این کتاب، مورد تایید بودن آن در دانشگاه‌های روسیه می‌باشد.

برای کلاس مکالمه زبان روسی نیز از فیلم و کتاب‌هایی که صرفا انتشارات روسیه است برای آموزش استفاده می‌شود. تاکید کلاس‌های مکالمه روسی بر زبان محاوره است. یکی از مزیت‌های کلاس‌های زبان راستان استفاده از اساتیدی است که همگی مدتی را در روسیه زندگی کرده‌اند و اکثرا در آنجا مشغول به تحصیل بودند. در کلاس‌ها سعی بر این این است که آموزش زبان روسی از پایه تا پیشرفته انجام پذیرد.

کلاس‌های زبان روسی در مرکز زبان‌های خارجه راستان با مجوز رسمی و ارائه مدرک پایان دوره بصورت ترمیک، نیمه فشرده و فشرده، گروهی و خصوصی و همینطور پکیج بصورت آنلاین یا حضوری به انتخاب زبان آموز با ۲۰ درصد تخفیف تشکیل می‌شود.

آموزش زبان روس در کرج

 هزینه آموزش زبان روسی

زبان روسی از دیگر زبان‌های رایج آموزشی سخت‌تر است. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم کتاب راه روسیه در آموزشگاه زبان راستان تدریس می‌شود. آموزش زبان روسی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته تدریس می‌شود. هر دوره آموزشی شامل 6 ترم است. در جدول زیر جزئیات و هزینه‌های هر دوره به تفکیک مشخص شده است.

آموزضش زبان روسی در کرج

شهریه کلاس زبان روسی

ممکن است هنوز برای شرکت در کلاس‌های زبان روسی تصمیم نگرفته باشید یا مردد باشید. این نوید را به شما می‌دهیم که آموزشگاه زبان راستان جز معدود آموزشگاه‌هایی است که امکان تست یک جلسه‌ای دارد. شما می‌توانید برای اموزش زبان روسی جلسه اول را شرکت کنید و خودتان از نزدیک شاهد کیفیت کلاس‌های ما باشید.

هزینه آموزش زبان روسی
هزینه آموزش زبان روسی

در مورد زبان ترکی بیشتر بدانید: آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج

 آموزش پادفک کرج

دوره‌ی پادفک روسی یک دوره‌ی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه یا به عبارتی یک دوره‌ی پیش نیاز است که داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه قبل از ورود به دانشگاه باید این دوره را سپری کنند. باید به این نکته توجه کنید که دوره‌ی پادفک روسیه با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. آموزشگاه زبان روسی در کرج (شعبه موسسه زبان روس تهران) دوره ی پادفک روسیه با توجه به میزان آشنایی داوطلبان زبان روسی ممکن است از دو ماه الی یکسال طول بکشد. پس از اتمام دوره داوطلبان در امتحان نهایی شرکت می‌کنند و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون نهایی میتوانند مدرک خود را دریافت کرده و برای ادامه تحصیل در دانشگاه مدرک خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. در دوره‌ی پادفک دانشجویان باید به مانند دیگر افراد به زبان روسی تسلط پیدا کنند. تفاوت مهم این دوره با دوره‌های عادی دیگر، اهمیت یادگیری زبان آکادمیک رشته‌ی مورد نظر هر دانشجو است. دانشجویان این دوره باید به زبان رشته تحصیلی خود تسلط پیدا کنند. رشته‌های تخصصی مثل شیمی پادفک ، زیست شناسی و یا دیگر رشته‌ها در این دوره آموزش داده می‌شوند. دوره پادفک برای کسانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند بسیار مهم است. شانس تحصیل، کار و در نهایت اخذ اقامت روسیه با دوره پادفک بسیار بیشتر خواهد شد. آموزشگاه زبان روسی در کرج

 آموزش فشرده زبان روسی

آموزش فشرده زبان روسی در کرج در آموزشگاه زبان راستان با توجه به خواست زبان آموزان انجام می‌پذیرد. برای آموزش زبان روسی حروف الفبا ، باید بدانید که زبان روسی یکی از پیچیده ترین زبان‌های دنیا به حساب می‌آید. گرامر این زبان بسیار پیچیده است به همین جهت یادگیری آن دشوار است. آموزش به صورت فشرده روسی بستگی به پشتکار و تلاش زبان آموز دارد. زبان روسی تقریبا 500000 لغت دارد که ازاین میان 2500 لغت به طور مدام استفاده می‌شود. روسی، زبان رسمی کشورهایی ازجمله بلاروس، روسیه، اوکراین، قزاقستان‌ و قزقیزستان است. روسی از شاخه‌ی غربی اسلاویک زبان هندو اروپایی است و یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل است. برای آنهایی که مشتاق یادگیری زبان روسی هستند چالش‌های زیادی وجود دارد. برای آنهایی که مبتدی هستند مهم ترین چالش همان الفبای سیریلیک است که نه تنها در زبان روسی بلکه در دو سه زبان نزدیک به روسی نیز دیده می‌شود. بعنوان مثال در زبان روسی حتی فعل رفتن هم ساده نیست. برای مثال کلمه( go)در زبان انگلیسی که معادل آن در زبان روسی (идти) اگر با پای پیاد برویم و کلمه  (ехать) اگر با وسیله نقلیه برویم استفاده می‌شود. در زبان روسی دو نوع فعل وجود دارد. نوع اول فعلی است که به آن св گفته می‌شود و به نوع دوم آن فعل‌های нсв گفته می‌شود. ما در زبان فارسی معادلی برای فعل‌های گفته شده نداریم پس برای درک این نوع فعل‌ها باید با زبان روسی آشنا شوید.

زبان روسی سخته ؟

بسیاری از ما سوال می‌کنند که زبان روسی سخته؟ در پاسخ باید بگوییم بستگی دارد. در زبان روسی نه تنها یک زبان جدید، بلکه حروف الفبای جدیدی را خواهید آموخت. برخلاف گرامر زبان روسی، یادگیری حروف آن کار سختی نیست ولی استفاده از حروفی که نشانه های مشابه دارند سخت خواهد بود. برای مثال معادل حرف p در روسی п و معادل н,х,с در واقع s است. حروفی مانند y, x در زبان روسی وجود ندارند. و همچین حروفی در زبان روسی وجود دارند که مشابه آن در زبان انگلیسی وجود ندارند مانند: ы,я,ь,ъ زبان روسی با دیگر زبان‌ها تفاوت‌هایی داشته و بهتر است که زبان آموزان از انواع شیوه‌های یادگیری زبان روسی برای آموختن گرامر و الفبای روسی استفاده کنند این شیوه های یادگیری عبارتند از: • کمک گرفتن از افرادی که زبان اصلی آنها روسی است. • استفاده از کلماتی و عباراتی که تصور می‌کنید بین زبان خودتان و زبان روسی مشابه است. • کمک گرفتن از افرادی که با این زبان آشنایی کاملی دارند. ساختار زبان روسی با زبان‌هایی مانند انگلیسی تفاوت دارد بنابراین باید جزئیات گرامری و دستور آنرا فرا گرفت. این امر برای اینکه در هنگام ساخت جمله با مشکل گرامری مواجه نشویم و بتوانیم منظورمان را به راحتی و درستی منتقل کنیم اهمیت دارد. از ویژگی‌های بسیار جالب و متمایز گرامر زبان روسی این است که میان واج‌های بی صدا و تلفظ‌های ثانویه تفاوت وجود دارد. ساختار زبان روسی مشابه ساختار زبان‌های هندو اروپایی است. مشکلات گرامری در ابتدای یادگیری زبان روسی طبیعی و معمول به نظر میرسد بنابراین می‌توان با گذراندن دوره زبان روسی و تمرین جملات و کلمات ساده‌تر روند یادگیری جملات و گرامر پیچیده را تسهیل کرد.

آموزش زبان روس

آموزشگاه راستان

ی از پایه تا پیشرفته

دوره آموزشی زبان روسی در سه دوره مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود. در مرکز زبان‌های خارجه راستان پس از گذراندن دوره مقدماتی بنا به نیاز فرد کلاس‌های مکالمه که شامل فیلم صحبت کردن و… برگزار می‌شود. برای تدریس دوره مکالمه از اساتیدی که در شهرهای روس زبان زندگی و تحصیل کرده‌اند برای تدریس زبان استفاده می‌شود. زیرا یکی از مهمترین موضوعات دانستن فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی هر کشور می‌باشد. این نیاز توسط مدرسین نیتیو و یا مدرسینی که در روسیه زندگی کرده‌اند، برآورده می‌شود. دلیل این امر نیز واضح است. دانستن زبان عامیانه و روزمره مردم یکی از مهمترین دغدغه‌های زبان آموزان است. به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این موضوع در آموزش زبان روسی شده است. البته در مرکز زبان راستان، مشاوره مربوط به زندگی در اکراین، بلاروس و… نیز به صورت رایگان داده می‌شود. آموزشگاه زبان روسی در کرج

ثبت نام آموزش زبان روسی

شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که چرا متقاضیان زبان روسی روبه افزایش هست ؟ یکی از دلایل عمده آن که حائز اهمیت است تحصیل، تجارت و مهاجرت به روسیه هست. اما چرا تحصیل در روسیه؟ تحصیل در روسیه دلیل اصلی و عمده هزینه تحصیل در روسیه است که به مراتب پایین‌تر از سایر کشورها می‌باشد. رشته‌های پر طرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و هنر طرفداران زیادی دارند و مدارک دانشگاه‌های روسیه در دنیا مورد تایید می‌باشد. دلیل بعدی داشتن پذیرش راحت‌تر است. اما نکته مهم برای تحصیل در روسیه تسلط به زبان روسی است. دوره پادفک یکی از مهمترین موضوعات و نیازهای اساسی هر دانشجو برای تحصیل در روسیه می‌باشد. که لازمه ورود به کشور روسیه است. موسسه زبان راستان با بهره گیری از اساتید مجرب و تحصیلکرده در دانشگاه های اکراین و روسیه اقدام به برگزاری دوره‌های روسی کرده است. کلاسهای زبان روسی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود. کلاس‌ها در هر دوره بصورت کاملا تخصصی و مکالمه محور برگزار می‌شود و به روش تدریس جدید بجای نشستن در کلاس‌های خسته کننده توجه شده است. نیاز هر فرد از شرکت در کلاس زبان درک و بیان زبان مورد نظر است برای همین روی مکالمه تاکید بسیاری شده است. در همین حال دوره‌های پادفک توسط اساتیدی که در رشته های پزشکی در روسیه و اکراین تحصیل کرده‌اند آموزش داده می‌شود و در صورت نیاز، برای زبان آموز دوره‌های شیمی و زیست شناسی دانشگاه برگزار می‌شود.

در مورد زبان روسی چه میدانید؟

تعدادافرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۷۷میلیون نفر زبان روسی در اروپای شرقی و آسیای شمال غرب مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از ۱۵۰ نفر فرد بومی با آن صحبت می کنند و ۲۵۰ میلیون نفر نیز به عنوان زبان اول و یا دوم، تسلط نسبی به روسی دارند. کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان، بیشترین استفاده از این زبان را دارند. زبان روسی جز و زبان های سازمان ملل متحد است (سازمان ملل دارای 6 زبان رسمی می باشد). بالغ بر 277 میلیون نفر در جهان با زبان روسی صحبت می کنند علاوه بر روسیه (کشور مادر) کشورهایی نظیر بلاروس، قزاقستان و حتی آمریکا هم برای صحبت کردن از این زبان استفاده می کند.

آموزشگاه زبان روسی

نکات جالبی در مورد زبان روسی

ازدراست ووی ته (zdrastvooyti) به معنای سلام در زبان روسی می باشد. 1- این زبان شباهت زیادی به انگلیسی دارد تقریبا می توان گفت که از هر 10 کلمه روسی یکی از آن ها به انگلیسی شباهت زیادی دارد برای مثال проблема با تلفظ problema بسیار شبیه به کلمه problem به معنای مشکل است. یا می توان به کلمه кофе با تلفظ kofi بسیار شبیه به Coffee به معنای قهوه می باشد. 2- زبان روسی در اروپای شرقی و آسیای شمال غرب مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از ۱۵۰ نفر فرد بومی با آن صحبت می کنند و ۲۵۰ میلیون نفر نیز به عنوان زبان اول و یا دوم، تسلط نسبی به روسی دارند. کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان، بیشترین استفاده از این زبان را دارند. این زبان در در کشور هایی نظیر نروژ، مولداوی، رومانی، اوکراین، فنلاند و … کم و بیش از این زبان استفاده می کنند. 3- همانطور که پیش تر گفتیم این زبان یکی از زبان های ششگانه سازمان ملل می باشد. از دیگر زبان هایی که عضو سازمان ملل می باشد می توان به عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و چینی هستند. 4- روس ها برای تعیین نام فرزندانشان باید سه المان را در نظر بگیرند که عبارتست از نام و نام خانوادگی و نام تباری. نام تباری چیست ؟ این نام از ادامه نام پدر می آید و برای پسرها ovich و برای اسامی دختر ها ovna قرار می گیرد. برای مثال اگر نام فرد ایوان باشد اگر دختر باشد نام تباری آن ایوانووا و اگر پسر باشد ایوانووچ می شود. 5- شما نمی توانید در زبان روسی فعل های زمان آینده و اول شخص را با یکدیگر به کار ببرید، زیرا فعل ها برای اول شخص فرم آینده ندارند. شما قادر هستید عبارات «تو خواهی برد» و «او خواهد برد» را استفاده نمایید، اما به کار بردن «من خواهم برد» اشتباه خواهد بود. استفاده از «من برنده خواهم بود» می تواند این خلاء را پر کند. 6- یکی از فرهنگ های روسیه این است که برای افراد آشنا و ناآشنا از نظر خطاب کردن تفاوت هایی را قائل می شوند برای مثال اگر اولین بار است که با فرد ملاقات می کنید و آشنایی با یکدیگر ندارید از کلمه Вы به معنی شما  استفاده می شود و همچنین اگر با فرد آشناییت داشته باشید از کلمه ты به معنی تو استفاده می کنید. 7-  اگر قصد فضانوردی را دارید باید به زبان روسی تسلط پیدا کنید.در حال حاضر، دانستن زبان روسی برای هر فضانورد خارجی یک ضرورت به شمار می رود. حتی دستورهای لازم در شرایط اضطراری نیز به این زبان نوشته شده اند. کسانی که قصد دارند به فضا سفر کنند، باید اقامتگاهی در روسیه داشته باشند تا زبان محلی این کشور را یاد بگیرند.
حتما بخوانید: آیا میدانید بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در کرج کجاست؟

  چرا باید زبان روسی را یاد بگیریم؟

1- روسیه دارای پایین‌ترین نرخ مهارت انگلیسی است. تنها حدود ۵ %  از روس‌ها در زبان انگلیسی مهارت دارند و در اکثر شهرهای روسیه تقریبا هیچ نشانه‌ای از الفبای لاتین پیدا نخواهید کرد. پس اگر می‌خواهید بر سرزمین امپراتوری روسیه غلبه کنید، نمی‌توانید بدون داشتن اطلاعات اولیه از زبان روسی موفق شوید. این قطعا ارزش پرداختن به الفبای سیرلیک و یادگیری برخی از جمله‌ها را دارد تا با افراد بومی در سفر به روسیه ارتباط برقرار کند. 2- کسی که هرگز سعی در یادگیری زبان روسی داشته باشد با دو چالش برای یادگیری زبان روسی مواجه است و الفبای سیرلیک یکی از آن‌ها نیست ( با کمی تلاش، یادگیری ۳۳ حرف الفبای روسی ممکن می شود). اغلب اشکال حروف مشابه یا یکسان هستند، بنابراین شما فقط نیاز دارید که نشان دهید چگونه مغز شما می تواند حروف با صدای مشخص را تشخیص دهد. همچنین قواعد گرامری بسیاری وجود دارد که برای یادگیری دشوار هستند. با وجود این دشواری ها اگر تلاش و علاقه کافی برای یادگیری این زبان داشته باشید، می توانید موفق شوید. 3- به محض اینکه کمی روسی یاد می‌گیرید، طیف وسیعی از زبان‌های دیگر به طور ناگهانی در دسترس شما قرار دارد. زبان روسی یکی از خانواده زبان‌های هندواروپایی و به ویژه خانواده اسلاوی است. حتی با درک یک مبتدی از زبان روسی، می‌توانید به سرعت زبان‌های اسلاوی را درک کنید.
بیشتر بخوانید: در مورد زبان روسی چه میدانید؟

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071 پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

 آموزش پادفک کرج

دوره‌ی پادفک روسی یک دوره‌ی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه یا به عبارتی یک دوره‌ی پیش نیاز است که داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه قبل از ورود به دانشگاه باید این دوره را سپری کنند. باید به این نکته توجه کنید که دوره‌ی پادفک روسیه با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است.

آموزشگاه زبان روسی در کرج (شعبه موسسه زبان روس تهران)

دوره ی پادفک روسیه با توجه به میزان آشنایی داوطلبان زبان روسی ممکن است از دو ماه الی یکسال طول بکشد. پس از اتمام دوره داوطلبان در امتحان نهایی شرکت می‌کنند و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون نهایی میتوانند مدرک خود را دریافت کرده و برای ادامه تحصیل در دانشگاه مدرک خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.

در دوره‌ی پادفک دانشجویان باید به مانند دیگر افراد به زبان روسی تسلط پیدا کنند. تفاوت مهم این دوره با دوره‌های عادی دیگر، اهمیت یادگیری زبان آکادمیک رشته‌ی مورد نظر هر دانشجو است. دانشجویان این دوره باید به زبان رشته تحصیلی خود تسلط پیدا کنند. رشته‌های تخصصی مثل شیمی پادفک ، زیست شناسی و یا دیگر رشته‌ها در این دوره آموزش داده می‌شوند.

دوره پادفک برای کسانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند بسیار مهم است. شانس تحصیل، کار و در نهایت اخذ اقامت روسیه با دوره پادفک بسیار بیشتر خواهد شد.

آموزشگاه زبان روسی در کرج

 آموزش فشرده زبان روسی

آموزش فشرده زبان روسی در کرج در آموزشگاه زبان راستان با توجه به خواست زبان آموزان انجام می‌پذیرد. برای آموزش زبان روسی حروف الفبا ، باید بدانید که زبان روسی یکی از پیچیده ترین زبان‌های دنیا به حساب می‌آید. گرامر این زبان بسیار پیچیده است به همین جهت یادگیری آن دشوار است. آموزش به صورت فشرده روسی بستگی به پشتکار و تلاش زبان آموز دارد.

زبان روسی تقریبا 500000 لغت دارد که ازاین میان 2500 لغت به طور مدام استفاده می‌شود. روسی، زبان رسمی کشورهایی ازجمله بلاروس، روسیه، اوکراین، قزاقستان‌ و قزقیزستان است.

روسی از شاخه‌ی غربی اسلاویک زبان هندو اروپایی است و یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل است. برای آنهایی که مشتاق یادگیری زبان روسی هستند چالش های زیادی  وجود دارد. برای آنهایی که مبتدی هستند مهم ترین چالش همان الفبای سیریلیک است که نه تنها در زبان روسی بلکه در دو سه زبان نزدیک به روسی دیده می‌شود.

بعنوان مثال در زبان روسی حتی فعل رفتن هم ساده نیست. برای مثال کلمه( go)در زبان انگلیسی که معادل آن در زبان روسی (идти) اگر با پای پیاد برویم و کلمه  (ехать) اگر با وسیله نقلیه برویم استفاده می‌شود.

در زبان روسی دو نوع فعل وجود دارد. نوع اول فعلی است که به آن  свگفته می‌شود و به نوع دوم آن فعل های нсв گفته می‌شود. ما در زبان فارسی معادلی برای فعل‌های گفته شده نداریم پس برای درک این نوع فعل‌ها باید با زبان روسی آشنا شوید.

بسیاری از ما سوال می‌کنند که زبان روسی سخته؟ در پاسخ باید بگوییم بستگی دارد. در زبان روسی نه تنها یک زبان جدید، بلکه حروف الفبای جدیدی را خواهید آموخت. برخلاف گرامر زبان روسی، یادگیری حروف آن کار سختی نیست ولی استفاده از حروفی که نشانه های مشابه دارند سخت خواهد بود. برای مثال معادل حرف pدر روسیпو معادل н,х,сدر واقع s است. حروفی مانند y,x در زبان روسی وجود ندارند.

حروفی در زبان روسی وجود دارند که مشابه آن در زبان انگلیسی وجود ندارند مانند:ы,я,ь,ъ

زبان روسی با دیگر زبان‌ها تفاوت‌هایی داشته و بهتر است که دانش پذیران از انواع شیوه‌های یادگیری زبان روسی برای آموختن گرامر و الفبای روسی استفاده کنند این شیوه های یادگیری عبارتند از:

• کمک گرفتن از افرادی که زبان اصلی آنها روسی است.

• استفاده از کلماتی و عباراتی که تصور می‌کنید بین زبان خودتان و زبان روسی مشابه است.

• کمک گرفتن از افرادی که با این زبان آشنایی کاملی دارند.

ساختار زبان روسی با زبان‌هایی مانند انگلیسی تفاوت دارد بنابراین باید جزئیات گرامری و دستور آنرا فرا گرفت. این امر برای اینکه در هنگام ساخت جمله با مشکل گرامری مواجه نشویم و بتوانیم منظورمان را به راحتی و درستی منتقل کنیم اهمیت دارد. از ویژگی‌های بسیار جالب و متمایز گرامر زبان روسی این است که میان واج‌های بی صدا و تلفظ‌های ثانویه تفاوت وجود دارد.

ساختار زبان روسی مشابه ساختار زبان‌های هندو اروپایی است. مشکلات گرامری در ابتدای یادگیری زبان روسی طبیعی و معمول به نظر میرسد بنابراین می‌توان با گذراندن دوره زبان روسی و تمرین جملات و کلمات ساده‌تر روند یادگیری جملات و گرامر پیچیده را تسهیل کرد.

آموزشگاه راستان

 

آموزش زبان روسی از پایه تا پیشرفته

دوره آموزشی زبان روسی در سه دوره مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود. در مرکز زبان‌های خارجه راستان پس از گذراندن دوره مقدماتی بنا به نیاز فرد کلاس‌های مکالمه که شامل فیلم صحبت کردن و… برگزار می‌شود.

برای تدریس دوره مکالمه از اساتیدی که در شهرهای روس زبان زندگی و تحصیل کرده‌اند برای تدریس زبان استفاده می‌شود. زیرا یکی از مهمترین موضوعات دانستن فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی هر کشور می‌باشد. این نیاز توسط مدرسین نیتیو و یا مدرسینی که در روسیه زندگی کرده‌اند، برآورده می‌شود.

دلیل این امر نیز واضح است. دانستن زبان عامیانه و روزمره مردم یکی از مهمترین دغدغه‌های زبان آموزان است. به همین دلیل توجه ویژه‌ای به این موضوع در آموزش زبان روسی شده است. البته در مرکز زبان راستان، مشاوره مربوط به زندگی در اکراین، بلاروس و… به صورت رایگان نیز داده می‌شود.

آموزشگاه زبان روسی در کرج

ثبت نام آموزش زبان روسی

شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که چرا متقاضیان زبان روسی روبه افزایش هست ؟ یکی از دلایل عمده آن که حائز اهمیت است تحصیل، تجارت و مهاجرت به روسیه هست. اما چرا تحصیل در روسیه؟

تحصیل در روسیه

دلیل اصلی و عمده هزینه تحصیل در روسیه است که به مراتب پایین‌تر از سایر کشورها می‌باشد. رشته‌های پر طرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و هنر طرفداران زیادی دارند و مدارک دانشگاه‌های روسیه در دنیا مورد تایید می‌باشد. دلیل بعدی داشتن پذیرش راحتتر است.

اما نکته مهم برای تحصیل در روسیه تسلط به زبان روسی است. دوره پادفک یکی از مهمترین موضوعات و نیازهای اساسی هر دانشجو برای تحصیل در روسیه می‌باشد. که لازمه ورود به کشور روسیه است.

موسسه زبان راستان با بهره گیری از اساتید مجرب و تحصیلکرده در دانشگاه های اکراین و روسیه اقدام به برگزاری دوره‌های روسی کرده است. کلاسهای زبان روسی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود.

کلاس‌ها در هر دوره بصورت کاملا تخصصی و مکالمه محور برگزار می‌شود و به روش تدریس جدید بجای نشستن در کلاس‌های خسته کننده توجه شده است. نیاز هر فرد از شرکت در کلاس زبان درک و بیان زبان مورد نظر است برای همین روی مکالمه تاکید بسیاری شده است.

در همین حال دوره‌های پادفک توسط اساتیدی که در رشته های پزشکی در روسیه و اکراین تحصیل کرده‌اند آموزش داده می‌شود و در صورت نیاز، برای زبان آموز دوره‌های شیمی و زیست شناسی دانشگاه برگزار می‌شود.

 

در مورد زبان روسی چه میدانید؟

تعدادافرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۷۷میلیون نفر

زبان روسی در اروپای شرقی و آسیای شمال غرب مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از ۱۵۰ نفر فرد بومی با آن صحبت می کنند و ۲۵۰ میلیون نفر نیز به عنوان زبان اول و یا دوم، تسلط نسبی به روسی دارند. کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان، بیشترین استفاده از این زبان را دارند.

زبان روسی جز و زبان های سازمان ملل متحد است (سازمان ملل دارای 6 زبان رسمی می باشد).

بالغ بر 277 میلیون نفر در جهان با زبان روسی صحبت می کنند علاوه بر روسیه (کشور مادر) کشورهایی نظیر بلاروس، قزاقستان و حتی آمریکا هم برای صحبت کردن از این زبان استفاده می کند.

آموزشگاه زبان روسی

 

نکات جالبی در مورد زبان روسی

ازدراست ووی ته (zdrastvooyti) به معنای سلام در زبان روسی می باشد.

1- این زبان شباهت زیادی به انگلیسی دارد تقریبا می توان گفت که از هر 10 کلمه روسی یکی از آن ها به انگلیسی شباهت زیادی دارد برای مثال проблема با تلفظ problema بسیار شبیه به کلمه problem به معنای مشکل است. یا می توان به کلمه кофе با تلفظ kofi بسیار شبیه به Coffee به معنای قهوه می باشد.

2- زبان روسی در اروپای شرقی و آسیای شمال غرب مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از ۱۵۰ نفر فرد بومی با آن صحبت می کنند و ۲۵۰ میلیون نفر نیز به عنوان زبان اول و یا دوم، تسلط نسبی به روسی دارند. کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان، بیشترین استفاده از این زبان را دارند.

این زبان در در کشور هایی نظیر نروژ، مولداوی، رومانی، اوکراین، فنلاند و … کم و بیش از این زبان استفاده می کنند.

3- همانطور که پیش تر گفتیم این زبان یکی از زبان های ششگانه سازمان ملل می باشد. از دیگر زبان هایی که عضو سازمان ملل می باشد می توان به عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و چینی هستند.

4- روس ها برای تعیین نام فرزندانشان باید سه المان را در نظر بگیرند که عبارتست از نام و نام خانوادگی و نام تباری. نام تباری چیست ؟ این نام از ادامه نام پدر می آید و برای پسرها ovich و برای اسامی دختر ها ovna قرار می گیرد. برای مثال اگر نام فرد ایوان باشد اگر دختر باشد نام تباری آن ایوانووا و اگر پسر باشد ایوانووچ می شود.

5- شما نمی توانید در زبان روسی فعل های زمان آینده و اول شخص را با یکدیگر به کار ببرید، زیرا فعل ها برای اول شخص فرم آینده ندارند. شما قادر هستید عبارات «تو خواهی برد» و «او خواهد برد» را استفاده نمایید، اما به کار بردن «من خواهم برد» اشتباه خواهد بود. استفاده از «من برنده خواهم بود» می تواند این خلاء را پر کند.

6- یکی از فرهنگ های روسیه این است که برای افراد آشنا و ناآشنا از نظر خطاب کردن تفاوت هایی را قائل می شوند برای مثال اگر اولین بار است که با فرد ملاقات می کنید و آشنایی با یکدیگر ندارید از کلمه Вы به معنی شما  استفاده می شود و همچنین اگر با فرد آشناییت داشته باشید از کلمه ты به معنی تو استفاده می کنید.

7-  اگر قصد فضانوردی را دارید باید به زبان روسی تسلط پیدا کنید.در حال حاضر، دانستن زبان روسی برای هر فضانورد خارجی یک ضرورت به شمار می رود. حتی دستورهای لازم در شرایط اضطراری نیز به این زبان نوشته شده اند. کسانی که قصد دارند به فضا سفر کنند، باید اقامتگاهی در روسیه داشته باشند تا زبان محلی این کشور را یاد بگیرند.

حتما بخوانید: آیا میدانید بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در کرج کجاست؟

  چرا باید زبان روسی را یاد بگیریم؟

1- روسیه دارای پایین‌ترین نرخ مهارت انگلیسی است. تنها حدود ۵ %  از روس‌ها در زبان انگلیسی مهارت دارند و در اکثر شهرهای روسیه تقریبا هیچ نشانه‌ای از الفبای لاتین پیدا نخواهید کرد. پس اگر می‌خواهید بر سرزمین امپراتوری روسیه غلبه کنید، نمی‌توانید بدون داشتن اطلاعات اولیه از زبان روسی موفق شوید. این قطعا ارزش پرداختن به الفبای سیرلیک و یادگیری برخی از جمله‌ها را دارد تا با افراد بومی در سفر به روسیه ارتباط برقرار کند.

2- کسی که هرگز سعی در یادگیری زبان روسی داشته باشد با دو چالش برای یادگیری زبان روسی مواجه است و الفبای سیرلیک یکی از آن‌ها نیست ( با کمی تلاش، یادگیری ۳۳ حرف الفبای روسی ممکن می شود). اغلب اشکال حروف مشابه یا یکسان هستند، بنابراین شما فقط نیاز دارید که نشان دهید چگونه مغز شما می تواند حروف با صدای مشخص را تشخیص دهد. همچنین قواعد گرامری بسیاری وجود دارد که برای یادگیری دشوار هستند. با وجود این دشواری ها اگر تلاش و علاقه کافی برای یادگیری این زبان داشته باشید، می توانید موفق شوید.

3- به محض اینکه کمی روسی یاد می‌گیرید، طیف وسیعی از زبان‌های دیگر به طور ناگهانی در دسترس شما قرار دارد. زبان روسی یکی از خانواده زبان‌های هندواروپایی و به ویژه خانواده اسلاوی است. حتی با درک یک مبتدی از زبان روسی، می‌توانید به سرعت زبان‌های اسلاوی را درک کنید.

بیشتر بخوانید: در مورد زبان روسی چه میدانید؟

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

آیا کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی آموزشگاه زیان روسی قیمت بالایی دارند؟

کلاس‌های خصوصی و نیمه خصوصی تنها با دو نفر و بهترین قیمت (ازران‌ترین قیمت در کرج) برگزار می‌شود.

آیا کلاس های آموزش زبان روسی فقط برای گروه سنی خاصی برگزار می شوند؟

آموزشگاه راستان برای تمامی سنین کلاس‌های گروهی، خصوصی، فشرده و نیمه فشرده برگزار می کند

مزیت اصلی آموزشگاه زبان راستان چیست؟

یکی از مزیت‌های اصلی آموزشگاه راستان وجود مدرسین برتر کشوری است که همگی دارای تحصیلات مرتبط (دکتری زبان و ادبیات روسیه) در کشور روسیه هستند.

4/5 - (379 امتیاز)

18 دیدگاه دربارهٔ «آموزشگاه زبان روسی در کرج»

  1. ببخشید هر ترم چند جلسه و در چند ماه هست؟
    و اینکه شهریه به چه صورت و تایم کلاس ها چه مدت هست
    و اینکه جلسه ی اول که به ازمایشی هست چگونه باید شرکت کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید