یادگیری زبان اسپانیایی

10 دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی

اسپانیایی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است. حدود 20 میلیون دانش‌آموز در حال حاضر در حال یادگیری این زبان هستند. اسپانیایی یکی از زبان‌هایی است که آهنگین به نظر می‌رسد و اکثر افراد از گوش دادن به زبان زبان لذت می‌برند. این زبان همچنین در سطح وسیعی در جهان مورد استفاده است. اگر نیاز به دلیل و متقاعد شدن برای یادگیری زبان اسپانیایی دارید در این مقاله 10  دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی برای شما آوره‌ایم پس تا انتها با ما باشید.

 

  1. اسپانیایی یکی از رایج ترین زبان‌ها در جهان است

طبق اکثر تخمین‌ها، اسپانیایی زبان مادری بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان است که تقریباً معادل شش درصد از جمعیت جهان است. در نتیجه، این زبان رسماً به عنوان دومین زبان متداول شناخته می‌شود که توسط افراد بومی استفاده می شود و بالاتر از انگلیسی قرار می‌گیرد.

این زبان همچنین در 20 کشور مختلف زبان رسمی است و بیش از 550 میلیون نفر با توانایی حداقلی به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، این زبان محبوب‌ترین زبان دوم برای مردم ایالات متحده است و 15 درصد از ساکنان اتحادیه اروپا به عنوان زبان اول یا دوم به این زبان صحبت می‌کنند.

 

  1. زبان اسپانیایی آینده روشنی دارد

از نظر محبوبیت، زبان اسپانیایی در هیچ برهه‌ای از تاریخ دچار کاهش محبوبیت نشده است و در همه ادوار همیشه به طور مرتب محبوبیت آن افزایش یافته است. اما چرا یادگیری زبان اسپانیایی مهم است؟ گزارشی که اخیراً توسط شورای بریتانیا منتشر شده است، اسپانیایی را به عنوان مهم‌ترین زبان دوم برای یادگیری شهروندان انگلیسی رتبه‌بندی کرده است و آن را بالاتر از فرانسوی،  عربی  و ماندارین قرار می‌دهد.

علاوه بر این، تحلیلگران تخمین می‌زنند که جمعیت لاتین تبار ایالات متحده تا سال 2060 به نزدیک به 130 میلیون نفر خواهد رسید.

 

  1. چشم انداز شغلی شما را تقویت می‌کند

در بازار جهانی امروز، دانش زبان دوم می‌تواند یک دارایی بسیار ارزشمند برای کارفرمایان و کارمندان باشد. کسب‌وکارهای مدرن همیشه مشتاق هستند کارکنانی داشته باشند که بتوانند در تجارت بین‌المللی به آنها کمک کنند و زبان اسپانیایی به ویژه در شرایط جوی فعلی ارزشمند است. دانش زبان دوم می‌تواند یک دارایی بسیار ارزشمند برای کارفرمایان و کارمندان باشد.

 

فرقی نمی‌کند که قصد که مهاجرت به کشوری اسپانیای زبان یا غیر از آن را داشته باشید یادگیری زبان اسپانیایی در همه جای جهان به کمک شما خواهد آمد.

 

  1. تجربیات سفر شما افزایش خواهد یافت

دلیل دیگری برای یادگیری اسپانیایی: مسافرت! سفر کردن یکی از غنی‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید داشته باشید، اما کیفیت آن تجربه با توانایی صحبت به زبان اسپانیایی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. فهرست کشورهایی که زبان اسپانیایی در آنها زبان غالب است، شامل مقاصد محبوبی مانند اسپانیا، مکزیک، کوبا و جمهوری دومینیکن است.

در حالی که لذت بردن از تعطیلات در یک کشور اسپانیایی زبان بدون دانش زبان امکان پذیر است، اما یادگیری زبان به شما کمک می‌کند با افراد بومی نیز بتوانید ارتباط برقرار کنید که این خود یکی از مهمترین بخش‌های هر مسافرتی است. به طور کلی، کسانی که توانایی صحبت کردن به این زبان را ندارند باید به مناطق توریستی بچسبند، که اغلب به معنای از دست دادن تمام جنبه‌های فرهنگ یک کشور است.

 

یادگیری زبان اسپانیایی
یادگیری زبان اسپانیایی
  1. می‌توانید در خارج از کشور کار یا تحصیل کنید

در حالی که سفر به خودی خود می‌تواند هیجان انگیز باشد، یادگیری اسپانیایی همچنین امکان بسیار واقعی کار در یک کشور اسپانیایی زبان یا تحصیل در یک موسسه دانشگاهی اسپانیایی را باز می‌کند. خارج شدن از منطقه راحتی و گذراندن دوره‌های طولانی در یک کشور خارج از کشور می‌تواند به شما کمک کند تا از نظر حرفه ای و شخصی پیشرفت کنید.

مطمئناً جنبه‌هایی از فرهنگ کشور وجود دارد که واقعاً نمی‌توان در طول یک سفر کوتاه ‌مدت آن را کسب کرد، اما زندگی در این کشور به شما زمان بیشتری برای کاوش، صحبت با مردم محلی و کشف ماهیت واقعی آن مکان می‌دهد. زمان شما در خارج از کشور خاطرات خوبی را برای شما به ارمغان می آورد و همچنین می‌تواند CV یا رزومه شما را نیز تقویت کند.

 

  1. گزینه‌های سرگرمی شما را گسترش می‌دهد

از «El Mariachi» و «The Motorcycle Diaries» گرفته تا «Pan’s Labyrinth» و «[Rec]»، بسیاری از بهترین فیلم‌های بلند 30 سال گذشته به زبان اسپانیایی تولید شده‌اند و اگرچه با زیرنویس فارسی در دسترس هستند. تماشای فیلم‌ها به شکل اصلی بهترین راه برای لذت بردن از آنهاست.

البته، برخی از  بهترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اسپانیایی  با زیرنویس در دسترس نیستند، بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی طیف جدیدی از سرگرمی‌ها را به روی شما باز می‌کند. همین اصل در مورد سایر اشکال هنری نیز صدق می‌کند، به طوری که  ادبیات اسپانیایی در بین بهترین‌ها در جهان رتبه بندی می‌شود و مهارت‌های زبان اسپانیایی موسیقی اسپانیایی را قابل دسترس‌تر می‌کند.

 

  1. افراد دو زبانه سلامت مغزی بهتری دارند

مطالعات متعدد، از جمله یکی از دانشگاه گنت در بلژیک، نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم می‌تواند به تاخیر در شروع بیماری آلزایمر کمک کند و علائم زوال عقل را به تعویق بیندازد. مطالعه مشابهی از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، ارتباط بین مهارت زبان و میزان تاخیر را نشان داد.

با این حال، مزایای یادگیری اسپانیایی به همین جا ختم نمی‌شود. الن بیالیستوک و میشل مارتین ری، روانشناسان مطالعه‌ای انجام دادند که نشان داد کودکان دوزبانه در حل مسئله بهتر از کودکان تک زبانه هستند. این مطابق با شواهد مکرر است که نشان می‌دهد یادگیری یک زبان جدید عملکرد کلی شناختی را بهبود می‌بخشد.

 

  1. انتخاب اسپانیایی نسبتاً ساده است

در مقایسه با بسیاری از زبان‌های دیگر، زبان اسپانیایی برای یادگیری بسیار ساده است تا زمانی که شما بخواهید تلاش کنید. در بیشتر مواقع، کلمات اسپانیایی به صورت آوایی نیز نوشته می‌شوند، به این معنی که زمان کمتری برای یادگیری قوانین املایی پیچیده و گیج‌کننده صرف می‌شود و شانس بهتری برای تلفظ درست است.

 

  1. یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند درک شما از زبان اول را بهبود بخشد

باور کنید یا نه، مطالعات نشان داده اند که یادگیری زبان دوم می‌تواند درک زبان مادری دانش آموز را بهبود بخشد. وقتی عمیق‌تر به این موضوع فکر می‌کنید، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، زیرا کسب زبان دوم مستلزم آن است که فرد به دقت درباره نظریه زبان‌شناختی یا «قوانین» فکر کند.

به عنوان مثال، هنگامی که اسپانیایی را یاد می‌گیرید، باید به ساختار جمله توجه ویژه ای داشته باشید. در نتیجه، وقتی به زبان مادری خود برمی‌گردید، اغلب می‌توانید جملات پیچیده‌تر و جالب‌تری بنویسید.

 

  1. یادگیری زبان اسپانیایی با آموزشگاه زبان راستان

آیا هنوز در این فکر هستید که چرا باید اسپانیایی یاد بگیرید؟ در نهایت، شاید بهترین دلیل برای یادگیری اسپانیایی این است که انجام این کار هم لذت بخش و هم سرگرم کننده است. مسلط شدن به زبان احساس موفقیت بی نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد و این مهارتی است که می‌تواند برای بقیه عمر مفید باشد.

 

 اگر قصد یادگیری زبان اسپانیای در کرج را دارید با ما تماس بگیرید.

متداول ترین سوال ها

پانوشت: آموزش زبان اسپانیایی در کرج, یادگیری زبان اسپانیایی در کرج, تحصیل در اسپانیا

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید